AMD 64 2800+ Sempron of Celeron 2.8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo, graag zou ik willen weten wat de beste keus tussen de volgende 2 processors is. De configuratie is in beide gevallen hetzelfde.
Geheugen 256 mb 400 ddr, harddisk 160 gb 7200 rpm 8 mb, video/sound on board, Nec dvd brander.
a.Processor amd 2800+ Sempron Asus moederb. Asus sound/128 video on board.
b.Intel Celeron 2.8 moederboard ECS P4m800 sound/ 3d video on borad.
Mijn vader gaat de computer gebruiken om een beetje te internetten tekstverwerken en een cd/dvdtje te branden. Hij is in dit allemaal een starter. Beide config. zijn ongeveer E 340,00 en we gaan met Windows ME draaien. Wie kan mij in deze adviseren. Bedankt Greg.

Hoi,

Ik zou voor de intel gewoon gaan.... Ben zelf eerst altijd AMD geweest totdat ze procesoren begonnen uit te geven die op dat moment voor mij niet sterk genoeg waren...

Daarom ben ik nu voor gewoon intel..

Groetjes, Dj Viper

En ik zou juist kiezen voor de AMD.

Voor het gebruik dat je aangeeft zijn ze overigens beide geschikt.

Ik zou eerder nadenken om te gaan voor 512 MB geheugen. Ook heb ik mijn twijfels of het wel verstandig is om onder ME te gaan draaien, dat is nou niet bepaald de meest stabiele versie van Windows. Zeker voor een beginner kan dat vervelend zijn.

Ik zou voor de goedkoopste gaan, aangezien je aangeeft dat er alleen wat mee op Inet wordt gesurft, tekst wordt verwerkt etc.

Ze verschillen niet zo heel erg veel van elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan