amd 64 3500+

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo, ik wou deze inbouwen (wat ik trouwens nog nooit gedaan heb) maar nu zijn er enkele (5) pinnetjes krom van de processor...:(

wat kan ik hieraan doen, is dit nog te repareren?
moet de processor op het moederbord 'geklikt' worden of gewoon op dat vakje gelegd worden en koeling gewoon erboven op?

bedankt

Lees eerst alle handleidingen eens goed door van je moederbord en processor.
Negen van de tien keer staat hierin precies omschreven hoe te handelen.

De processor valt zonder enige druk in de socket.
Dus forceer niets!
Indien de pennetjes krom zijn heb je waarschijnlijk gefroceerd de cpu in de socket gedrukt.

Hoe nu verder?
Geen idee, misschien de pennetjes recht buigen?
Ik hoop voor je dat hij niet stuk is.

http://www.bouweenpc.nl/?p=artikels/bep2

Hallo Jefke,

Lastig probleem maar het is wel op te lossen als je voorzichtig met behulp van een pincet de pinnetjes zo goed mogelijk in originele rechtopstaande stand terugbrengt. Zodra je dit gedaan hebt, zou de processor zonder al te veel problemen in de socket moeten passen. Let er daarbij op dat het hendeltje van de socket omhoog staat en sluit deze pas als de processor in de socket is geplaatst.

Succes

bedankt voor jullie reacties, ik ga mijn best doen

ik zou het met een stanley mesje doen. kan je em beter recht maken doordat je rechtmaakt tot het mesje de andere raakt. dan komen ze allemaal op 1 lijn te staan.

Je had eerst voor t openmaken in door de verpakking moeten kijken of de pinnetjes recht waren. Nu is die garantie weg...

Buig de pinnetjes recht en probeer dat niet in teveel stappen te doen ivm metaalmoeheid anders breken ze af en als je m dan weer terug gaat zetten let dan ook op dat de processor er maar op 1!! manier in gaat (zie foto)

Bijlagen

• amd.jpg
    amd.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 64
door de verpakking heel kon ik niet kijken, pinnetjes waren afgedekt met een zwarte 'mousse'.

hij moest dus wel eers open gemaakt worden vooraleer ik de pinnetjes kon zien...

mijn fout is geweest dat ik het hendeltje dat je omhoog moet klappen vooraleer je de cpu erin laat vallen helemaal niet omhoog heb gedaan!

en natuurlijk niet voorzichtig genoeg geweest, ik heb met een pinset geprobeerd (ik kijk nog steeds scheel nu) maar hij past nog niet...

is garantie echt weg?

Ja helaas wel, die pinnetjes krijg je wel recht met een hoop geduld, heb t zelf al meerdere keren gedaan voor andere mensen

als het mij niet lukt, zou jij het dan tegen betaling voor mij kunnen doen, we wonen 10min van mekaar af...
dat ding heeft me 254€ gekost:(

groeten

Ja is prima kijk op, ik stuur t je wel prive ik weet niet of t mag

hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen ?
heb je die 64 in een socket a willen propen ?

Die CPU's passen maar op 1 manier in de socket(staat vaak ook wel een pijl op de cpu)dus je zult even goed naar de CPU en socket moeten kijken hoe die er in past.

dit was gelukt door met een bankaart tussen de rijen pinnetjes door te strijken.

sorry voor de superlate respons:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan