amd 64 +4000 S939 kopen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yasin76

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
37
ik ben van plan om een pc samen te stellen voor mijn nichtje ze gaat ermee gamen en taken verwerken .Mijn budget is 575 euro en dit is de beste config wat ik kon maken voor dat geld maar mischien is het toch niet de beste config of wel?

1 x AMD Athlon 64 4000+ S939 San Diego tray
1 x DVD-ROM 16x/52x LG 8164B bulk schwarz
1 x CPU Kühler Arctic Cooling Alpine 64 (754/939/940/AM2)
1 x _160GB SATA Samsung HD160JJ
1 x Miditower Delux MD372 schwarz/silber 400Watt Silent
2 x 512MB PC3200 G.Skill (F1-3200PHU1-512NT)
1 x TFT 19" Belinea 1925S1W /5ms /850:1 /LS /silb /Wide
moederbord ben ik nog niet aan uit maar ik weet niet of dat zo van belang is.
Ik heb nog een nvidia Geforce 7300 GT liggen van xfx aansluiting pcie

Als ik de allernieuwste games op medium kan spelen met deze pc is genoeg maar ik weet niet of het voldoende is.
hebben jullie mischien een beter idee ?
 
Laatst bewerkt:
Voor medium te kunnen spelen zit je wel goed denk maar met een nieuwere videokaart boek je natuurlijk wel heel wat extra performance :thumb:
 
ik ben van plan om een pc samen te stellen voor mijn nichtje ze gaat ermee gamen en taken verwerken .Mijn budget is 575 euro en dit is de beste config wat ik kon maken voor dat geld maar mischien is het toch niet de beste config of wel?

1 x AMD Athlon 64 4000+ S939 San Diego tray
1 x DVD-ROM 16x/52x LG 8164B bulk schwarz
1 x CPU Kühler Arctic Cooling Alpine 64 (754/939/940/AM2)
1 x _160GB SATA Samsung HD160JJ
1 x Miditower Delux MD372 schwarz/silber 400Watt Silent
2 x 512MB PC3200 G.Skill (F1-3200PHU1-512NT)
1 x TFT 19" Belinea 1925S1W /5ms /850:1 /LS /silb /Wide
moederbord ben ik nog niet aan uit maar ik weet niet of dat zo van belang is.
Ik heb nog een nvidia Geforce 7300 GT liggen van xfx aansluiting pcie

Als ik de allernieuwste games op medium kan spelen met deze pc is genoeg maar ik weet niet of het voldoende is.
hebben jullie mischien een beter idee ?

is toch wel better als je ook even naar de moederborden kijkt is wel de basis namelijk.
 
no money

ik weet maar ik heb geen extra geld om een iets nieuwer videokaart te kopen
de 7900 gt is 512 mb( weet niet of het iets gaat uitmaken) met een heatsink

kwa moederbord dacht ik maybe aan een asus a8n vm csm
 
je kan VEEL beter krijgen voor dat geld.
Als je een wat goedkopere kast neemt, bijv wat ik heb een centurion 5, 60 € Inc een 120 mm fan en een 80 mm fan , de kast is voledig voorzien van aleminium en rooster aleminuem van de voorzijde voor perfecte aiflow :p
60€
jah de voeding hoefd niet persee denkik 400 watt maar 380 watt is wat goedkoper 40 €
een moderbord
-ASUS M2N-MX 70 € ONG
-Intel Pentium D 945 dual core 3.4 Ghz 800 Mhz Bus 4 MB L2 Cache 170 tot 200 €
-Corsair 1024MB DDR2 128MX64 100 ,110 €
- En een BFG 7600GT OC 256 Mb Videokaartje
iets over buget maar kan erger 590 € is dit ong
 
monitor

ik weet maar de toren komt op zo een 375 euro ongeveer er is nog een monitor bij van 200 van belinea daarmee dat ik zo een low budget heb :) dus 575 euro

maar ik vind het echt wel een mooi idee een pentium dual core hmm.
 
Opmerling: Goedkopere kasten met voeding bij kan je beter vermijden, ik spreek uit ervaring ;)

Bij de eerste pc die ik samenstelde had ik ook een kast + voeding voor 65 €. Dit is mij later duur te komen staan. 1 harde schijf en de videokaart is kapot gegaan door de voeding. Dit hadden ze in de pc winkel vast gesteld. Voeding was ook gelabeld met 400 Watt; bij test bleek deze zelfs niet boven de 300 Watt te komen. Je bent gewaarschuwd :rolleyes:
 
tnx 4 the tip

Dank u wel voor de tip :) ik zal er werk van maken

mvg
 
Das gek mijn voeding is zo'n 6 jaar out , de ouwe vetrouwe 350 watt voeding nooit problemen mee gehad (agg ouwe spullen zijn meestal was sterker) nu nog steeds, ik heb een videokaart draaiende, een tv capture kaart 2 dvd RW's een harde schijf maxtor 160 Gb, een 17 Inch benq v772 ,en natuurlijk moederbord processor. 5 coolers die allemaal ,low power draaien , (systeem blijfd netjes met deskop use 29 tot 38 graden)
Maar idd de Intel pentium 4 3.4 Ghz 4MB L2 Cache is een goede keus, voor zacht prijsje.
En reken maar dat je hierop de nieuwste games kunt spelen :D oblivion bijv vreet ie op. komende crysis lust ie rauw :eek: vermoeden ze .
Groetjes Rick
 
Amd of pentium

ik heb eigenlijk geen idee welke beter is maar ik had me laten vertellen dat amd beter scoorde kwa games allee de 939 toch :) daarom dat ik amd koos maar moest toch verschillend zijn dan zal ik zeker een intel gaan halen voor mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit
 
kies amd!!!!!!!!!!!!!

ik heb de 4000+ san diego.

kan er alles mee heb hem op ruim 3 ghz lopen no probs.
moederbord zou ik voor de wat duurdere MSI gaan maar wel 10 keer beter. kwa voeding coolermaster/zallman/thermaltake ofzo. maar geen Q-tec of trust.

kwa behuizing maakt niet zoveel uit. kan weinig aan kappot gaan als je nichtje er veel naar kijk zou ik voor iets met een window erin zoeken. maar anders gewoon goedkoop.
 
Naja meningen verschillen he. de intel is met een, noodgang amd voorbijgerost hoor:shocked: Ik koos ook altijd AMD , maar asl ik nu een andere pc mag samen stellen zit er 100% zeker een intel in:D komt door nieuwe technieken, kloksnelheid maakt niet veel meer uit bij de nieuwe intels, hun maken nu veel bussnelheid, en L2 Cache Veel Veeeel beter, daarbij is natuurlijk de kloksnelheid ook best wel meegenomen, daarom de Intel Pentium 4 dual core 3.4 Ghz 800 Bus en 4096 MB L2 Cache, als je m op 7 Ghz wil laten lopen heb je ''stikstof nodig'' dan word de buss automatisch ook 7 Ghz (als je moederbord dat aankan);)
Mijn voorkeur ging 2 jaar geleden nog naar AMD, nu 100%intel
Groetjes Rick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan