amd 64 aanschaffen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
wil overgaan van me xp 2200 (1.8 ghz) naar een amd 64 bit systeem (mobo asus socket 754 - xp3200 + 64 bit)

is er nou verschil als ik toch met me oude xp blijf draaien (dus de 32 bits versie van xp) wat snelheid betreft ?

kan alle 32 bits software draaien op een 64 bits machine of is er kans op vastlopers e.d. ?

is er al een nl versie van xp voor 64 bits (dacht het niet)
 
Als je Windows XP 32bit installeert op een 64 bit machine, dan heb je gewoon een 32 bit machine...

Gaat mijn pc dan sneller? Sneller dan de pc die je nu hebt (3200 <> 2200), maar niet omdat het een 64 bit processor is.

Alle software kan draaien op windows XP 32 bit op een 64 bit machine.

Maar niet alle software draait op windows XP 64 bit!
Het is ondertussen al wel veel beter, maar voor je overgaat naar windows XP 64 bit kan je best controleren of er 64 bit drivers bestaan voor al uw hardware!!!
En ook of uw onmisbare programma's op een 64 bit machine draaien... Ook al heeft XP 64 bit ondersteuning voor 32 bit programma's, toch geeft dit soms problemen bij programma's die hardware drivers aanspreken (virusscanners, cd burning progs,...)

Een NL versie van windows XP 64 bit?
Een Nederlandstalige versie van een 64-bit Windows XP komt er niet. Microsoft laat weten dat een Nederlandstalig 64-bit Windows besturingssysteem pas verschijnt in de vorm van Longhorn, dat op zijn vroegst eind 2006 het licht ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan