AMD 64 Athlon X2 4200 langzaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter MacD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Heb een maand terug nieuwe PC gekocht (althans onderdelen en zelf in elkaar gezet) .
De PC loopt op zich prima (Games zien erg erg goed uit), maar heb het idee dat ie soms nog langzamer is dan mijn vorige pentiumV 2,6 PC.
Met name wanneer ik Par of Rar bestanden aan het uitpakken ben, kan ik daarnaast niet veel andere dingen doen, terwijl dat met de vorige PC wel lukte. Nu opent bijv. internet explorer pas als bijna al het uitpakwerk klaar is. Terwijl ik op mijn vorige PC met langzamere processor en minder geheugen dit makkelijk tegelijkertijd kon doen en evetueel nog wat extra's kon doen.
Ik heb voor zover ik weet alle benodigde drivers geinstalleerd ook voor MB en processor, maar het werkt dus niet. Ook heb ik Bios gekeken of ik daar "vreemde" instellingen tegen kwam, maar ook daar kan ik niets vinden....

Heeft iemand een idee of had een soort gelijk probleem met een oplossing?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Asus M2N-E MB, AMD Athlon 64 X2 Dual Core Pocessor 4200+, 2 x 1 Gb 667 Mhz geheugen, Asus 7600 GT, 3 S-ATA schrijven totaal 550 GB, 2 x Samsung SyncMaster 931BF TFT scherm, Windows XP service pack 2

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet dat dit niet helemaal de juiste manier is om te reageren.
Maar ik kan je blijkbaar geen prive bericht sturen.
Ik heb bijna dezelfde configuratie als jij echter ik heb alleen maar problemen, zoals niet herkennen Harddisks en traag.
Kun je richting mij reageren of ik je daar wat over kan vragen?:confused:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Asus M2N-E MB, AMD Athlon 64 X2 Dual Core Pocessor 4200+, 2 x 1 Gb 667 Mhz geheugen, Asus 7600 GT, 3 S-ATA schrijven totaal 550 GB, 2 x Samsung SyncMaster 931BF TFT scherm, Windows XP service pack 2[/QUOTE]

Par en Rar bestanden in en uitpakken, terug aan elkaar lijmen, op fouten controleren van archieven is en processor intensieve taak, waar net pentium altijd beter in presteerde dan AMD, maar dat je zo goed als niks meer kunt doen is wel vreemd, hoe is je temperatuur na geruime tijd (5-10 minuten) 100% load op je processor?

Zelf in elkaar gezet?
- Rarren/parren = veel diskactiviteit, hoe heb je die 3 schijven aangesloten? RAID 0 of 1 of jbod, kan nogal wat performance schelen.
- Ram in de juiste slots voor Dual Channel (bank 1 en 3)

fleurke je mag altijd een vraag stellen....

en jipeajee ik heb tot nu toe al mijn PC's zelf in elkaar gezet, temp na 10 min is rond de 40 a 45 graden en instelling van de Raid 0 of 1 weet ik niet zo uit mijn hoofd maar wat is de beste instelling ?
en de ram zit in het juiste slot voor dual channel....:cool:

fleurke je mag altijd een vraag stellen....

en jipeajee ik heb tot nu toe al mijn PC's zelf in elkaar gezet, temp na 10 min is rond de 40 a 45 graden en instelling van de Raid 0 of 1 weet ik niet zo uit mijn hoofd maar wat is de beste instelling ?
en de ram zit in het juiste slot voor dual channel....:cool:

RAID 0, 2 harddisken worden als 1 gebruikt, bestanden worden gesplits over 2 harddisken weggeschreven, zonder foutcontrole. Is snel maar foutje op 1 van de 2 is nieuw installeren. Voordeel is dat je volledige grootte van de harddisken kan gebruiken.

RAID 1, 2 harddisken wordt 1 van gemaakt, 1 van de 2 kan fungeren als backup voor de andere. Nadeel halve ruimte, voordeel, 1 HD kapot, alle gegevens nog aanwezig op de andere.

RAID jbod, alle harddisken aan elkaar geplakt tot 1, zonder foutcontrole, geen snelheidswinst, is zo snel als de langzaamste harddisk.

ben er uiteindelijk mee terug gegaan naar de winkel en vonden hem ook wel wat langzaam, nog wat tips meegekregen van hun om te proberen, maar uiteindelijk was ik het zat en heb besloten het MB en de processor in te ruilen en met bijbetaling te gaan voor ander MB en Pentium Dual Core 6600 te gaan.
Dat moet het helemaal worden ook volgens een test in Pc Actief die beide systemen getest heeft. Het kost me dan wel weer wat extra maar ik heb het er voor over. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan