AMD 64 X2 dualcore 4400 overclocken

• Onderwerp starter Onderwerp starter akaQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

akaQ

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
AMD 64 X2 dualcore 4400+

Dit is dus mijn processor, nu zou ik deze wel willen overclocken, maar ben opzoek naar een goed handleiding.
Iemand ervaring hier mee,
Heb ook een 8800GTX, maar die heeft geen boost nodig, maar denk dat hij wel beter tot zijn recht komt als mijn processor wat sneller loopt.

Hoi,

Je weet dat je met overclocken een hoop schade kan oplopen en als je er niet bekend mee bent zou ik er niet aan beginnen want het hangt aan een aantal faktoren af hoeveel je kan overklocken en meestal is de winst niet zoveel .

Modag

is nergens voor nodig je gaat niks merken dan kan je beter een 6000+ erin doen .....
en als je het echt zo graag wil doen ....
Welk moederbord heb je ?

Main Circuit Board:

Board: Acer F690GVM
Bus Clock: 199 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 06/25/2007

2048 MB ram.

ik heb dezelde processor en ben het er mee eens dat je beter een 6000 o.i.d. kan aanschaffen maar ikzelf vond dit nogal jammer van het geld, en de mogelijkheid straks core to quad of phenom aan te schaffen aangezien ik een ander mobo wil.
Verder is waarschijnlijk de processor je bottleneck wanneer je aan het gamen bent. Ik heb een 8800GTS en die scoorde in de benchmarks ruim meer wanneer de processor overclocked was.

ik heb een asus moederbord (m2n-e sli) die geen hoger voltage kan geven voor de processor waardoor ik zeer waarschijnlijk een lagere limiet heb.

ik kon mijn fsb opschroeven naar 239 zonder problemen. waarschijnlijk zou hij nog iets hoger kunnen maar dat verschil is dus niet zo veel meer. Ikzelf vond het verstandiger om niet verder te gaan aangezien ik nu nog geen blauwe schermen of andere problemen heb gehad.

ik weet niet welk geheugen je hebt maar ik heb mijn geheugen naar beneden geclocked waardoor deze nu op 393mhz draait. Als ik deze op gewoon op 400mhz zet wil de pc niet eens meer opstarten. Dit komt ook door mijn moederbord aangezien deze niet meer dan 1,9 volt wil geven aan het geheugen terwijl het ideaal zou zijn dat deze 2,1volt zou krijgen zodat ik de latency's ook aan kan passen.

waarschijnlijk weet je dit al maar het is zeer verstandig om met kleine stapjes je fsb te verhogen, stapjes van 5 mhz in het begin en steeds minder totdat je tevreden bent/niet verder kan. Wanneer je niet verder kan zou je een paar stapjes terug moeten en je geheugen omlaag zetten. dan zou je weer verder kunnen (met de kleinste stapjes).

Ik weet niet hoe het met je mobo zit maar wanneer je niet meer verder kunt, zou je je voltage kunnen verhogen maar ik denk dat je er dan niet zoveel meer uit kan halen. Wanneer je je voltage verhoogt moet je goed rekening houden met het feit dat je zwikkie aanzienlijk warmer word dus goede koeling is een must!

Misschien weet je het onderhand al en misschien heb je er nog wat aan. Succes in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan