AMD 64bit

• Onderwerp starter Onderwerp starter jefke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hallo,
ik wil een game-pc in elkaar steken maar ik weet niet precies wat ik wel en niet kan combineren. ook zou ik willen weten waar het kopen het goedkoopst is (Nederland-belgië-duitsland) en welke winkel(s) eventueel...
dit is wat ik had gedacht:
Amd 64 3800+
Asus A8n-SLI
Radeon X800 XL
1GB ram

dat komt neer op net geen 1000€ en dan heb ik nog geen HD, behuizing ed.

het belangrijkste voor mij i s dat ik een heel goede beeldkwaliteit heb en alle opties qua beeld op maximaal kan zetten, kan ik dan lager gaan met mijn processor of ram geheugen?

groeten

Aan een 64 BIT processor heb je alleen wat wanneer je OS (win XP 64 bit bijvoorbeeld) en software dit ondersteunen.

Momenteel is er nog vrij weinig voor de 64 BIT processor te krijgen maar de verwachting is dat dit in de toekomst zeker wel komt.

Persoonlijk zou ik nog geen 64 BIT kopen ivm de prijs maar het ligt er ook maar net aan hoelang je wilt dat de PC meegaat.

1024 RAM is geen luxe meer tegenwoordig.
Als huidige vuistregel zou ik aanhouden:
256 minimum
512 aanbevolen, lekker werken
1024 op de toekomst voorbereid, lekker werken (als je nét dat beetje meer wilt doen)

ik wil gewoon een goede game pc met een zeer goede beeldkaart, maar in combinatie met welk moederbord en processor weet ik niet...

ik kan toch moeilijk een dure en goede beeldkaart kopen terwijl bv mijn processor of moederbord niet het maximale uit de beeldkaart kunnen halen...

waarom neem je niet even een wat goed kopere cpu?
een Amd 64 3800 is nu wat te veel van het goede.
een 3200 is ook wel leuk of een 3500.
leg er aan wat je er voor uti wil geven

nog een opmerking niet kwaad bedoeld
je wil sli waarom dat dan ?
je heb er namelijk 2 de zelfde kaarten voor nodig.
kan je dan beter niet even een ander mobo nemen,
die wel pci-e ondersteun maar geen sli versie sheel ook,
weer iets.

bedankt voor jullie reacties, kijk, ik heb een budget van 1000€ voor een goede game-pc (zonder scherm) in mekaar te steken;

wat zouden jullie dan voor stellen?
nu hoor ik weer net dat een geforce 6800 Msi een heel goede beeldkaart is....

ik snap er niets meer van!:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan