amd 790X

Status
Niet open voor verdere reacties.

milkywaay

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
hey,

Ik wou graag weten of het mogelijk was om de Phenom II 955 waarvan ze zeggen dat ie zowel op am2 als op am3 sockets draait op men amd 790x moederbord te plaatsen

en of dit dan echt wel goed draait daarmee bedoel ik of hij dan evengoed draait dan hij draait op een am3 socket

Ben benieuwd! :thumb:

Dat kun je zelf uitzoeken door op de site van de fabrikant van je mobo naar de CPU support van het bord te kijken.
Daar is ook ook te zien, of een bios update noodzakelijk is.

Kom je er niet uit post dan merk en type van het mbo.

mvg Leo

euhm met cpu-z krijg ik deze informatie (kweet niet of dit genoeg is)

attachment.php

Bijlagen

• cpuz.jpg
    cpuz.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 135
misschien dat dit ook nog wel handig is

attachment.php

Bijlagen

• Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 83
Helaas, ik kan er niets nuttigs over vinden.
Op site van acer ook geen BIOS update, drivers , alleen een manual, verder niets
Persoonlijk denk ik dat het niet (goed) gaat werken.
En omdat er geen nieuwer Bios voorhanden is, kun je dan verder niets meer doen.

dus in geval ik toch zo'n processor wil stoppen toch maar beter ineens een nieuw mobo kopen dan?

omdat ik wel gezien heb dat het op socket am2+ en am3 draait en men mobo heeft zoals hierboven op het plaatje te zien is een am2+ socket maar zoals je zegt is het niet zeker of dat echt wel het gewenste effect geeft.

Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Laatst bewerkt:
ik zal het even downloaden en dan zal ik de resultaten posten :thumb:

hier zijn de resultaten van pc wizzard

attachment.php

Bijlagen

• Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 85
Op die g7200 had ik gisteren al gegoogled. Daar kwam ik ook niet veel verder mee.
Misschien kan je Acer een mail sturen?

Hoi !

Acer een mail sturen is een goede mogelijkheid, maar, zelfs als het kan zou ik het niet doen !

Immers: de Phenom II 955 is een z.g Black Edition, d.w.z. de multiplier is niet gelockt, dus zou je behoorlijk kunnen overklokken.
Daar koop je toch een B.E. voor ?

En juist dat overklokken is met een Acer-mobo niet mogelijk, hoewel ik niet zeker ben dat AMD Overdrive er niet op werkt....

Greetz,

Harry.

ok, dus toch maar ineens een nieuw mobo dan in geval ik zo'n B.E. wil kopen.

Momenteel ga ik denk ik nog even w8en aangezien ik nog met men phenom 9750 quad core zit (2.40 Ghz liquid cooled) nog niet geklocked. kan ook 8 GB ddr2 ram op dit mobo en dual crossfire GPu's dus kan er nog wel een tijd mee door.

Maar toch al interessant om dit te weten voor in de toekomst!

bedankt voor de reacties! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan