AMD Athlon 2000+ => AMD Athlon 2800+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jackazz

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Hoi Hoi,

Ik heb sinds 2 jaar nu zo ongeveer al een AMD Athlon 2000+. Ik ben zeer tevreden over dit systeem en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Nu heb ik de mogelijkheid om voor 100 euro een moederbord + AMD Athlon 2800+ processor te kopen.

Nu mijn vraag. Zou je veel verschil merken tussen een 2800 en 2000. Zodat ik zeker weet of deze investering een goede is.

Tja, da's een goeie vraag..............

een systeem is net zo snel als zijn langzaamste component is (luidt een computerwijsheid)

Als je het geheugen en de videokaart niet ook vervangt, dan wordt je systeem in theorie wel sneller, maar of je het in de praktijk ook zal merken........?

Er zijn / komen games die de 2000 als minimum zullen vereisen en dan zit je met de 2800 natuurlijk goed. Alleen......... als dat soort games een 2000 als minimum vereisen, wat zullen die games dan van de videokaart eisen....... ?

Per saldo is de 2800 zo'n 20 tot 30% sneller dan de 2000.
Lees op je gemak de pagina's in deze link maar eens door.
(de pagina's / onderdelen van het artikel vind je links in beeld, onder "inhoudsopgave").

wat voor een 2800+ is het ??? een T-bred of barton??

een 2800+ is iig een heel suk sneller, een 2000+ is 1667Mhz, informeer ff wat voor een 2800+ het is, sommige draaien standaart @ 2250Mhz....

en je moet ook goed kijken wat voor mobo je koopt... (denk aan: dual channel optie, 8xagp, S-ata enz enz)

Ik draai op een 1900XP (zie mijn systeem) en ik ben nog geen applicatie / game tegengekomen die ik niet kan draaien. (Nu game ik niet zo gek veel,................... ;) )

ja ik drai tot nu toe de nieuwste games nog zonder problemen dus lijkt me nog niet dat ik me cpu moet upgraden ofwel

stel dat ik dat wel wil doen is het dan verstandig om mijn msi kt3 ultra moederbord ook te vervangen?

Is afhankelijk van diverse factoren. Als je tzt een definitieve keuze hebt gemaakt, plaats dan nog eens een vraag, dan kan er gefundeerd op de gekozen optie worden ingegaan.

Een algemeen antwoord op de vraag of een moederbord opwaarding behoeft bij het plaatsen van een nieuwe processor, kan zowel met ja als met nee worden beantwoord.

Het hangt van vele zaken af, o.a. WELKE processor. Sommige bordjes laten niet eens een bepaalde processor toe, andere daarentegen zijn daar weer wat gemakkelijker in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan