AMD Athlon 2200+/2400+ (Thoroughbred) Boxed

Status
Niet open voor verdere reacties.

slk300

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Hallo,

Ik heb nu een AMD Athlon 2000+ (Palomino)
Nu wil ik een nieuwe processor aanschaffen.

Ik zit te twijfelen tussen de AMD Athlon 2200+/2400+ (Thoroughbred) Boxed.
Want ik wil weten hoe heet deze processoren worden met de meegeleverde koeling.

Wie kan mij helpen?

Alvast Bedankt voor jullie reacties.

slk300
:cool: :thumb:

Ligt eraan hoe de airflow in je kast is...

Hangt eigenlijk van heel veel factoren af. Overigens zie ik niet echt het nu om een 2000 te upgraden naar een 2200. Ik zou dan minimaal voor de 3000 gaan. Dan merk je echt verschil...

AMD Athlon 2000+ (Palomino) te warm

Ik wil juist een andere omdat mijn processor heel erg warm word.
Ik heb al heel erg veel dingen geprobeerd, maar ik word word gek van die hoge temperaturen.
Mijn processor die word soms als ik een spel heb gespeeld 64 graden heet.
Ik wil juist een lagere temperatuur.
En juist die processor die ik heb die word zo warm.
Daarom ga ik een andere aanschaffen.
Op mijn koelblok zit nu een fan van 4500 tpm.
En die maakt dus veel lawaai.
Mijn airflow is helemaal goed, alle kabels zijn netjes weg gewerkt, er is heel veel ruitme in de kast, goeie CaseFan erin.

Maar als ik een AMD Athlon 2400+ ga halen dan heb ik veel lagere temperaturen dan 64 graden.

Ik wil nog weten welke koelers ik het beste bij kan kopen voor de 2400+.

Hij moet zo stil mogelijk zijn en hij moet zog goed mogelijk koelen.

slk300
:cool: :thumb:

Je moet niet blind vertrouwen op die temperatuur chips hoor. Die zijn meestal niet naukeurig.

Probeer anders eerst je ctp cooler er even af te halen, dan wat extra coolpasta erop te doen en dan weer erop zetten. 64 graden is inderdaag wel aan de hoge kant...

Waar ik de koelingspasta heb gehaald zieden ze dat ik juist heel erg wienig op moest doen.

Ja, dat klopt, maar ook weer niet te weinig.

Je moet gewoon een laagie erop doen totdat je de letters niet meer kan lezen...

Een speldeknop koelpasta op het midden van de core. Niet uitsmeren omdat er dan verontreiniging van je vingers in terecht kan komen. Gewoon de koeler er op, het verspreidt zich dan vanzelf door de druk.

Let er trouwens op dat niet alle moederboarden die een Palomino aan kunnen ook een Throroughbred aan kunnen sturen. Die wordt namelijk op 0,13 micron gebakken, de Palomino op 0.18 micron. Hierdoor heeft hij een ander voltage nodig. Kijk op de website van de moederboardfabrikant of het mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan