Hallo,
De eerste keer op het helpmij forum :thumb:
Ben zelf actief op het pchelpforum maar omdat ze daar geen advies mogen geven over overclocken vraag ik het maar hier!
Ik heb laatst een nieuwe CPU Koeler aangeschaft omdat ik wou gaan overclocken.
(Koeler: Scythe Mugen Rev. B 2)
De koeler doet het gewoon goed en ik haal de verwachtte temperaturen.
Ik ben begonnen met overclocken van mijn Cpu(Amd Athlon 6000+) heb de multiplier op max gezet (x15,5) en de Cpu FSB op 210 (standaard 200) me Cpu loopt nu dus op 3,2666 Ghz, (Standaar 3,1) als ik hogere klokfrequentie's doe (3,4) dan start me computer niet meer op dit is meestal bij de 3,4 Ghz op 3,3 Ghz start hij nog wel op maar met gamen loopt hij dan vast en moet ik opnieuw opstarten.
Mijn vraag is hoe kan dit nou de temperaturen zijn gewoon normaal en zijn rond 32 graden celsius (3,2666 Ghz) en waarom kan ik niet hoger overclocken ???
Me geheugen is :
OCZ Reaper 4x1 GB DDR 2 Ram 800 Mhz
Wie weet wat ik moet doen om de 3,5 te halen en is dat mogelijk.
Ik wil jullie alvast bedanken ! :thumb::thumb::thumb:
De eerste keer op het helpmij forum :thumb:
Ben zelf actief op het pchelpforum maar omdat ze daar geen advies mogen geven over overclocken vraag ik het maar hier!
Ik heb laatst een nieuwe CPU Koeler aangeschaft omdat ik wou gaan overclocken.
(Koeler: Scythe Mugen Rev. B 2)
De koeler doet het gewoon goed en ik haal de verwachtte temperaturen.
Ik ben begonnen met overclocken van mijn Cpu(Amd Athlon 6000+) heb de multiplier op max gezet (x15,5) en de Cpu FSB op 210 (standaard 200) me Cpu loopt nu dus op 3,2666 Ghz, (Standaar 3,1) als ik hogere klokfrequentie's doe (3,4) dan start me computer niet meer op dit is meestal bij de 3,4 Ghz op 3,3 Ghz start hij nog wel op maar met gamen loopt hij dan vast en moet ik opnieuw opstarten.
Mijn vraag is hoe kan dit nou de temperaturen zijn gewoon normaal en zijn rond 32 graden celsius (3,2666 Ghz) en waarom kan ik niet hoger overclocken ???
Me geheugen is :
OCZ Reaper 4x1 GB DDR 2 Ram 800 Mhz
Wie weet wat ik moet doen om de 3,5 te halen en is dat mogelijk.
Ik wil jullie alvast bedanken ! :thumb::thumb::thumb: