Amd Athlon 6000+ (Scythe Mugen Rev. B 2) Overclocken lukt niet zo goed !

Status
Niet open voor verdere reacties.
'k Heb even info opgezocht over je cpu en het is dus inderdaad op standaard 200*15=3.0GHz :)

Ok in orde.

Wat je nu moet doen in je Bios.

Je CPU freq zet je op manueel. Dan krijg je die [200] te zien en dan zou je ook je multiplier moete kunnen configureren. Het enige wat je voorlopig moet veranderen is je multiplier van 15 naar 14 en je 200 naar 225. Dus 225MHz X 14 (multiplier) = 3.1GHz.
Dat is ongeveer het zelfde als default mode, maar met een lagere multiplier. Dan zet je ook nog je HT Link van [auto] naar [x10] en dan bij DRAM freq zet je ook op manueel en dan configureer je geheugen zodat je onder de 400GHz blijft.

Als dat gedaan is, dan herhaal je alles van te voren.
CPUID, Temp programma's, Intel burn test (standart) prime95 min 60 minuten.

Owja, niet vergeten, ook je "CPU turbo Boost" [disable] zetten in Bios. Sommige laten die aanstaan, maar beste is die uit te zette.

Laatst bewerkt:
Heb de multiplier op x 14 en FSB op 226
Dat HT link kan ik alleen een voltage instellen voor de rest staat er niks van HT link

En geheugen kan ik instellen op welke schaal met de FSB 1:1 1:1.66 etc. maar niet zelf en het laagste wat ik dan kan halen is met 1:1 452 mhz. maar mijn geheugen hoort ook op 800 mhz te lopen ?

Ik had hem op 1:1 gezet en bovenaan me bios stond weer 752. en bij DDR aanpassen zelf stond 352 dus gewoon 400 eraf halen.

Heb me cpu nu op 3,325 Ghz geclock met een multiplier van x14.0

Intel burner heb ik even 5-8 minuten laten draaien op standaard.
Mijn Cpu word dan rond de 60 Graden Celsius.
Als me cpu heter dan dat word slaat hij meestal af, dus ik denk dat de max. is voorlopig.

4e Update:P

Hoe werkt Cinebench eigenlijk, ik bedoel meer van welke test ik moet doen en waar ik uitslag ofzoiets kan vinden.

Laatst bewerkt:
Hmmm...

Oftewel is je CPU cooler nog niet sterk genoeg, of mss iets verkeerd aangesloten dat ie niet optimaal coold. Ofwel moet je is proberen minder voltage te geven aan je cpu. Ik werk nu op 1.375v en jij staat ergens boven de 1.4v
Als ik nog maar 0.25v bij zet, stijg ik al meer als 5 graden.

Probeer je voltages telkens met iets minder te zetten, en doe elke keer de testen (prime en intel burn)
Dat doe je tot je weer blauw scherm krijgt. Heb je blauw scherm dan zet je terug 0.25v omhoog en doe de testen.

En laat voorlopig dan de geheugen settings op automatisch.

Cinebench is maar een soort van scoore programma om cpu's te vergelijken. Cinebench is totaal geen stress t.o.v. prime95

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan