AMD Athlon 64 2x 4850e

Status
Niet open voor verdere reacties.

happyhippo

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hallo allemaal,

Wil een PC samenstellen voor iemand en ze heeft niet een groot budget (of behoefte aan een beest van een pc). Daarbij koos ik dus voor een goedkope AMD processor dat zoveel mogelijk te bieden heeft.

Heb veel goede reviews gelezen over de 4850e en het heeft een goede prijs. Alleen wil ik er graag 2 Gb aan RAM geheugen opdoen, maar dan krijg ik te horen dat deze processor niet zoveel geheugen ondersteunt.

Na wat zoeken blijkt dus een interne geheugen controller erin te zitten. Mijn vraag is alleen hoeveel geheugen kan het wel aan? Ik kan het nergens vinden of ik kijk op de verkeerde plekken.

Ik zou graag toch wel 2Gb RAM geheugen willen hebben. Kan iemand mij anders een goedkope alternatief voorstellen met een degelijk snelheid?

Dank u,

Happy

Goedemorgen,

weet je ook welk moederbord je wil want deze bepaalt volgens bij het max. aan geheugen en natuurlijk je os 32 bits ondersteund max 3 en 64 bits heel wat meer dus meld even welk moederbord je wil en misschien ook de rest van je hardware.

Modag

Hoi Modag,

Als moederbord heb ik zowel de ASRock A780 FullHD geprobeerd als ASUS M3N78-EM.

Bij beide gaf hij aan dat de processor niet zoveel geheugen ondersteunt.

En als besturingssysteem zal ik zowiezo een 32bit nemen. Ik weet dat een 32bit niet hoger dan 3.25Gb ondersteunt, maar ik wil maar 2Gb erop zetten.

Dank u,

Happy

Hoi,

Om welk geheugen gaat het misschien dat de snelheid niet goed is voor de processor .

Modag

Deze melding krijg ik bij Alternate als ik daar het ASrock mobo, deze processor en 2 GB kingston 800 MHz kies:

"De door u gekozen processor ondersteunt de snelheid van het gekozen geheugen helaas niet. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter alleen op de snelheid die maximaal door de processor wordt ondersteund."

Vreemd genoeg krijg ik hem met 533 en 667 MHz ook.. :shocked:
En bij 1066 MHz komt er nog een tweede melding bij, iets over een JEDEC standaard :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan