AMD Athlon 64 3800 versus AMD Athlon 64x2 3800

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Kan iemand mij uitleggen wat de voor (of na)delen zijn van een AMD Athlon 64x2 3800 processor tegenover een gewone AMD Athlon 64 3800+?
Ik heb op diverse sites gekeken maar daar wordt het e.e.a. (voor mijn pc kennis) nogal ingewikkeld beschreven.

kanyarat zei:
Kan iemand mij uitleggen wat de voor (of na)delen zijn van een AMD Athlon 64x2 3800 processor tegenover een gewone AMD Athlon 64 3800+?
Ik heb op diverse sites gekeken maar daar wordt het e.e.a. (voor mijn pc kennis) nogal ingewikkeld beschreven.

qua performace in single core applications, dus programma's die nog geen dual core ondersteuning hebben, is de x2 3800+ langzamer dan de normale a64 3800+. Maar in dual core applicaties is natuurlijk de x2 beter. Als ik jou was zou ik dus ook dual core nemen, omdat steeds meer programma's uitkomen met dualcore ondersteuning

Ik heb zelf de Athlon X2 4200+.
Afhankelijk van wat je bedoelingen zijn zal een dual core sneller zijn. Programma's die geoptimaliseerd zijn voor dual core hebben een groot voordeel. Regelmatig converteer ik avi-files naar dvd met programma die dual core ondersteunt. Dit gaat beduidend sneller dan met een hoger geclokte single core processor.
En voor games? sommige blijken dual core te ondersteunen en andere niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan