Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart en een nieuwe processor aangeschaft.
Het systeem wat nu draait is:
Asus M2N-sli
4gb ddr2 800mhz geheugen. 2x 1gb corsair xms 800mhz en 2gb kingston hyperx 800mhz.
Amd Athlon 6000+ x2 125Watt @ 3.01Ghz
Sapphire Radeon HD4850 512mb
Cooler Master real power pro M520
Ik heb mijn airflow als volgt:
1 grote 12cm fan aan de voorkant onderin (blazend de kast in).
2 kleine 9 cm fans die naar buiten blazen.
Standaard cooler van de 6000+
Maar als ik prime 95 even laten lopen( 5-10min) dan loopt mijn processor al op 60-62 graden.
Dit lijkt me niet erg goed aangezien die maar 63 mag hebben.
Nu heb ik gister mijn hele pc alle kabels e.d. weggewerkt en nog een fan erbijgezet aan de voorkant (een kleintje) en wat temperatuursensors erbij gezet.
In de kast is de temperatuur mooi 28-30 graden. Het moederbord wordt niet meer dan 34 graden. De videokaart is bij het spelen van Far Cry 2 max 58 graden.
En het geheugen is ongeveer 38-42 graden ( temperatuursensor).
Maar alleen de cpu wordt dus erg heet. Aan de air flow kan het niet echt liggen lijkt mij.
Nu zat ik te kijken naar de volgende cooler : Coolermaster Hyper tx2.
Zou dit nut hebben om die erin te zetten?
Of hebben jullie misschien suggesties voor een andere cooler? Het liefst niet al te duur.
Als die op full load op 40-50 graden loopt, lijkt mij dit namelijk een stuk beter dan dat hij net op het randje zit:62 graden.
Alvast bedankt!
Lars
Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart en een nieuwe processor aangeschaft.
Het systeem wat nu draait is:
Asus M2N-sli
4gb ddr2 800mhz geheugen. 2x 1gb corsair xms 800mhz en 2gb kingston hyperx 800mhz.
Amd Athlon 6000+ x2 125Watt @ 3.01Ghz
Sapphire Radeon HD4850 512mb
Cooler Master real power pro M520
Ik heb mijn airflow als volgt:
1 grote 12cm fan aan de voorkant onderin (blazend de kast in).
2 kleine 9 cm fans die naar buiten blazen.
Standaard cooler van de 6000+
Maar als ik prime 95 even laten lopen( 5-10min) dan loopt mijn processor al op 60-62 graden.
Dit lijkt me niet erg goed aangezien die maar 63 mag hebben.
Nu heb ik gister mijn hele pc alle kabels e.d. weggewerkt en nog een fan erbijgezet aan de voorkant (een kleintje) en wat temperatuursensors erbij gezet.
In de kast is de temperatuur mooi 28-30 graden. Het moederbord wordt niet meer dan 34 graden. De videokaart is bij het spelen van Far Cry 2 max 58 graden.
En het geheugen is ongeveer 38-42 graden ( temperatuursensor).
Maar alleen de cpu wordt dus erg heet. Aan de air flow kan het niet echt liggen lijkt mij.
Nu zat ik te kijken naar de volgende cooler : Coolermaster Hyper tx2.
Zou dit nut hebben om die erin te zetten?
Of hebben jullie misschien suggesties voor een andere cooler? Het liefst niet al te duur.
Als die op full load op 40-50 graden loopt, lijkt mij dit namelijk een stuk beter dan dat hij net op het randje zit:62 graden.
Alvast bedankt!
Lars
Laatst bewerkt: