AMD Athlon x4 640 overheat door renderen Cinema 4D

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Beste helpers!

Ik heb sind's kort het probleem, dat mijn PC BSOD's gaf, tijdens het renderen in Cinema 4D. Ik ben er achter gekomen dat mijn CPU ZWAAR overheat! een seconde na dat ik op het knopje druk om te gaan renderen ging hij van ~39 naar 54!! Er zit stock cooling op de cpu. Ik heb dit probleem nooit eerder gehad. En al mijn projecten op YT (GinoBrugman) heb ik op deze CPU gedaan, en nooit problemen gehad.

Spec:
CPU: AMD Athlon x4 640
Mobo: MSI 880GM-E41
Ram: 12GB DDR3-1333
GPU: Sapphire Radeon HD6670 1GB DDR3 :(

ps: Ik heb het zelfde project geprobeerd te renderen in zowel C4D r13 als R12

eh 54C is niks mis mee mijn cpu word gerust 60C
dat zijn normale tempraturen voor cpu's
rond de 65C gaat het echt een probleem worden

in dit geval is de TJmax(max tempratuur totdat de cpu dood is)
70C daar moet je ongeveer 23C afhalen om geen versnelde degradatie te ondervinden
dan zit je op 53C dus das een normale tempratuur waar je nu op zit

dit klinkt meer als een ram probleem
wat is je BSOD code?

Laatst bewerkt:
Ik heb dus geprobeerd om een BSOD te krijgen door te renderen. ook heb ik Speedfan erbij gehouden. Ik kreeg geen BSOD omdat ik het afkapt toen mijn CPU 75 graden werd. Ik ben bang dat ik hem sloop. En aangezien ik 16 ben, en niet werk :p heb ik niet zomaar ff geld voor een nieuwe.

Ook valt het mij op dat Fan1 : 12 rpm draait?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je Intel of AMD hebt, want bij AMD is 54 graden na 1 seconde vrij veel hoor... hoe zit het met de airflow in de kast?

Mijn airflow is goed :) 2x80 voor erin,(80mm) Zijkant erin op me mobo.(80mm) boven eruit en achter 120 mm eruit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of de BSOD in een log bestandje worden opgeslagen? Misschien kan ik hem daaruit halen?

Alles moet wel goed zitten. Zo te zien zit dat het ook (raampje in me kast :p). Pasta zit er vanuit de fabriek op. hij heeft dit nooit gedaan.

Ik heb een paar posts terug een plaatje geupload

\\edit.//

Het kan niet los zijn gaan zitten. Aangzien mijn kast nooit bewogen word. Btw mijn kast heeft genoeg ruimte aan alle kanten voor frisse lucht :)

@Paranoid Al zou ik een aftermarket cooler kopen. Wil ik toch echt een Corsair H40 of H50 :) Dan doen we het ook meteen goed he XD

Heb een .dmp file gevonden. Ik kan hem alleen niet uploaden. Access Denied. Maar ben volledig admin op deze pc.

Laatst bewerkt:
Tja, ik wist niet hoe ver je wilde gaan qua koeling, dan draag ik meestal een van de simpelere oplossingen aan. Hmm... anders uploaden op Mediafire ofzo?

Dat is ook helemaal prima hoor :P Goede koeling voor een goede prijs voorstellen! :thumb:

Ik kan het bestandje niet uit de map knippen of kopieren. Ook direct uit de map uploaden gaat niet :S

54C is normaal ook voor deze cpu
77C is idd te heet heb je ook de Vcore bekeken in de bios?
vcore zou ongeveer op 1.4v moeten staan

Laatst bewerkt:
Ik ben net wakker, en heb geen zin om de bios in te gaan.. CPU-Z is ook betrouwbaar toch?

// dom...

CPUZ geeft geen voltages... Ik duik de bios wel even in ;) Ik kan ook meteen ff bios resetten naar default toch?

//Edit

Ben in de BIOS geweest. Alles zag er normaal uit. vcore was 1.445 , Wel ff "Optimized Defaults" gedaan :) Misschien was dat het probleem. Dus ik zal weer even renderen, en dan post ik wel of het werkt.

// Edit2:
Hier nog een foto's van speedfan met voltages waar ik niks vanaf weet :P en de Vcore daar is 1.06 :S

Ik heb het dus nog eens geprobeerd. De temp. van mijn CPU liep nog steeds op. Maar wel langzamer en geleidelijker.

hmm vcore staat gewoon goed
heb je de pc ook wel eens schoon gemaakt?
en dan heb ik over het stoff dat soms in de koeler van de cpu kan gaan zitten...

hmm vcore staat gewoon goed
heb je de pc ook wel eens schoon gemaakt?
en dan heb ik over het stoff dat soms in de koeler van de cpu kan gaan zitten...

Ik heb een open kast (raampie erin) en controleer regelmatig op stof. Geen een sotfje in heel die kast te bekennen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan