Amd Athlon xp 1800+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pasja heb het gelezen, dus moet ik nu de fsb op 133 zetten, en dan setup defaults terug te zetten , of moet ik dit nu eerst doen.

Geplaatst door DENNIS90
Pasja heb het gelezen, dus moet ik nu de fsb op 133 zetten, en dan setup defaults terug te zetten , of moet ik dit nu eerst doen.

Huh maar...

Dit zei je ook es ergens in dit topic:

De fsb staat nu op 123, dat is amd athlon 1600, nu doet xp helmaal nier raar, [maar zet ik fsb op 133 dan doet xp steets raar.

Dus dan krijg je toch weer vastlopers?

Ik heb zo'n gevoel dat je ons niet echt heldere/duidelijke informatie hebt verschaft. Hier bedoel ik verder nix mee hoor, maar et kan zo ingewikkeld worden zoals je wellicht nu wel merkt.

Geplaatst door Muurhond

Huh maar...

Dit zei je ook es ergens in dit topic:

Dus dan krijg je toch weer vastlopers?

Ik heb zo'n gevoel dat je ons niet echt heldere/duidelijke informatie hebt verschaft. Hier bedoel ik verder nix mee hoor, maar et kan zo ingewikkeld worden zoals je wellicht nu wel merkt.

ja maar ikwil proberen wat pasja zei.

en ik wil zo graag mijn pc op volle snelheid draaien.

even een aantal onduidelijkheden uit de weg ruimen:

je hebt nu een xp1800+
standaard clockspeed: 1,53
dmv 133x11,5=1,53

je draait nu:
XP1600+
standaard clockspeed: 1,4
dmv 123x11,5=1,41

Klopt dit zo een beetje?

Kun je de multiplier wijzigen?
hoe is je northbridge gekoeld?

Meelman,

da's idd. een optie, maar volgens mij kan die 't gewoon niet zijn. Weliswaar is 60 graden warm, maar voor een AMD nog lang niet "te" warm, m.i. in ieder geval nog niet ZO warm dat er daardoor performanceproblemen ontstaan............
Je weet het nooit met die Palomino's. Die zijn (voor zover ik ermee gewerkt heb) zo instabiel als wat. Veel en snel vastlopers.

Btw, dennis, heb je die temps uit bios of met een progje?

Laatst bewerkt:
Dennis90,

Misschien dat je iets duidelijker kan zijn? De ene keer zeg je dat hij op 1800+ loopt bij 123 mhz en de andere keer 1600 bij 133 oid? :confused:

Is geen touw meer aan vast te knopen..

Dennis,
je hebt vermoedelijk 1 optie teveel (of te weinig veranderd in de bios :D ).

Zoek in de bios naar de default waarden (al dan niet voor high performance) en save ze en start door.

Succes !

Geplaatst door gast0225
Dennis,
je hebt vermoedelijk 1 optie teveel (of te weinig veranderd in de bios :D ).

Zoek in de bios naar de default waarden (al dan niet voor high performance) en save ze en start door.

Succes !

Kan hem neit vinden in de bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan