AMD Athlon XP 2400+probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows XP pro met sp1
windows Xp pro met sp2 eraf gehaald

Videokaart is een GeForce MX 440 (64Mb SDRAM)

2 reepjes van 256 MB PC2700 DDR-SDRAM

Kijk eens of het niet aan je geheugen ligt door er één uit te halen en dan op te starten.Probeer dit met alletwee de reepjes. Wie weet heeft het oude reepje een opdonder gehad.

nee hier ligt het ook niet aan maarja had gekund heb er zelfs nog een nieuwe in geprobeerd !!!!!!

En als ik hem weer op 1500Ghz zet doet die gewoon opstarten

Groeten John

Laatst bewerkt:
toch is er wat kapot kun je van iemand een processor lenen??

Kijk idd of je processor niet kapot is, probeer anders eens op te starten met alleen je videokaart erin. En verder geen pci-kaarten of andere zut.(Wel je hdd en geheugen natuurlijk)Kijken of het daar ergens ligt.Is dat het ook niet zou ik met je mamabord terug gaan, want dan is die kapot , denk ik.

Probleem opgelost

Probleem zat hem in het moederbord deze vervangen en toen was alles weer oke dacht ik toen bleek dat ik niet meer in de bios kon komen dus ik mooi de P... erin
En na een halve dag zoeken vond ik de oplossing op internet.
Nou ik was er zelf nooit op gekomen ja misschien bij toeval maar dit werd veroorzaakt door de Fan van het merk Enermax.
Ik kan de toeren regelen met deze fan en ik had de toeren te laag staan de toeren hoger gezet en walla ik kon weer in de bios.

Dus mensen bedankt voor jullie hulp en op naar het volgende probleem

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

En waar kun jij de toeren van je ventilator regelen???
Ben ik wel benieuwd naar... ik zit namelijk met het zelfde probleem...ik heb een mobo a7v8x-MX se met een 2800 + amd processor. die moet dus moet de fsb op 166 mhz draaien. En dan krijg ik de computer niet aan de praat. hij geen 1 lange beep en 2 korte beeps (video geheugen of ddr geheugen) die doen het dus wel omdat ik dit nu met dezelfde computer in tik. Daarna hoor ik een lage beep en dan blijft de pc hangen en kan ik niks meer. Zet ik hem weer op 133 mhz dan draait ie weer als een trein en is er niks mis mee....

dus mischien dat je nog een idee hebt ofzo..

greetz Jeboem

Ik snap niet wat die ventilator dan precies doet. Zoveel scheelt dat niet als je hem voluit laat draaien, als het niet je processorfan is.

jeroen

En waar kun jij de toeren van je ventilator regelen???

Die Enermax fans hebben een apart draadje met een knop om de snelheid te regelen.

nou ik ben inmiddels al een stap verder...heb nu de bios geupdate...en nu gaat het scherm ook aan dus kan ik zien wat de fout is bij 166 mhz...hij geeft nu een bios rom checksum error, wat dat precies is weet ik ook niet ga ik nu ff uitzoeken...op 133 mhz blijf ie wel goed werken en dan geen bios error.

maar in iedergeval bedankt
greetz jeboem

De melding: BIOS Checksum error
word meestal weergegeven als de BIOS gereset geweest is,of als er een foute BIOS versie geflasht geweest is.

In het eerste geval zou je klok en datum helemaal
verkeerd moeten staan,
en in het 2de geval zou je helemaal niet meer kunnen
opstarten.

Kijk eens in je instellingen in je bios

1 maal lange beep = Geheugenprobleem

Hier vond ik de oplossing van mijn bios probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/653704

nou ik snap er niks meer van heb maar 2 ventilators in de computer en dat is die van de voeding en die wat op de processor zit. maar als ik heb op 166 mhz zet dan kan ik niet eens meer in de bios komen. want dan geeft ie de bootblock. en dan vraagt ie om schijfje maar dat helpt ook niks...en als ik hem weer terug op 133 mhz zet dan kan ik gewoon in de bios komen en start de computer normaal op.

Geplaatst door egkok
Ik snap niet wat die ventilator dan precies doet.
Het zit hem waarschijnlijk in de EMI.
EMI
Electromagnetic Interference. Storingssignalen opgewekt door de werking van elektrische apparaten. Bijvoorbeeld de werking van je microprocessor in je PC die kan worden gehoord op een FM-radio.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Ik had hetzelfde geintje, kwam de Bios Softmenu III niet meer in.
Steve gaf toen als tip m'n Enermax los te halen.
Zie:
Ik kan het Bios Softmenu III niet meer in. <--klik.

Heb inderdaad de truuk uitgeprobeerd om de Enermax bij de IDE-kabel te houden, bij een oud pctje.
Bam een crash.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan