Amd athlon xp 2400+

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Hoi

Ik had eerst de Amd athlon xp 1800+ in mijn computer nu heb ik Amd athlon xp 2400+ in mijn computer, ik heb Xp opnieuwe geinstalleert maar hij werkt ******* traag vind hem helemaal niet sneller dan de Amd athlon xp 1800+ gaan, hier staat een intel pentium 4 1.6 die draait veel sneller:( hoe kan dit :rolleyes:

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoeveel geheugen heb je (RAM)?
Ook processors slorpen een hoop geheugen op.

Geplaatst door KurtVanHulle
Ook processors slorpen een hoop geheugen op.

Oh? Processors slurpen geen geheugen op, ze gebruiken het geheugen. Het geheugen wordt echter door het OS (Windows) beheerd.

Staan je settings wel goed in je BIOS. dwz Bussnelheid en Multiplier?

Gr

Charley

256 mb ddr heb ik, en het virtual memory staat op 800 mb op een aparte partie van 1GB.

mijn moederboard staat op ON dus op 133.(heb een knop op mijnmoderboard)

Laatst bewerkt:
CPU Clock Speed
Athlon XP 2600+ 2.13GHz
Athlon XP 2400+ 2.00GHz
Athlon XP 2200+ 1.80GHz
Athlon XP 2100+ 1.73GHz
Athlon XP 2000+ 1.67GHz
Athlon XP 1900+ 1.60GHz
Athlon XP 1800+ 1.53GHz
Athlon XP 1700+ 1.47GHz
Athlon XP 1600+ 1.40GHz
Athlon XP 1500+ 1.33GHz

zoals je hierboven kunt zien, is de feitelijke snelheid van de 2400 "slechts" 25% hoger dan die van de 1800. Als je een snellere proccessor plaatst dan is de feitelijke snelheidswinst in procenten NIET de winst die je merkt bij het draaien van applicaties / games. Die merkbare winst is wellicht weer een kwart tot een helft daarvan......

Belangrijk(er) is wellicht de hoeveelheid RAM in samenhang met een nieuwe processor. 256 MB is voor XP redelijk, 512 MB is m.i. optimaal / lekkerder.

Bij spellen zou je dit toch moeten merken, als dit spellen zijn die 100% cpu tijd vragen, zoals bij Armagetron. Ook renderen en videobewerkingen moeten iets sneller gaan. Verder is een snellere cpu niet zaligmakend.

Toch raar dat de intel pentium 4 1.6 Ghz sneller draait hier.:(

O ik vond amd altijd de beste maar nu ga ik wel erg aan twijflen.:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
Toch raar dat de intel pentium 4 1.6 Ghz sneller draait hier.:(

O ik vond amd altijd de beste maar nu ga ik wel erg aan twijflen.:)

Draait ie wel op 2.00GHz?

En wat is de manier waarop je merkt dat alleen de cpu sloom is? Hoe zie jij dat?

Ik ging van een 1900+ naar een 2600+ en merkte het verschil zeer goed in de nieuwste games.

Geplaatst door Muurhond

Draait ie wel op 2.00GHz?

En wat is de manier waarop je merkt dat alleen de cpu sloom is? Hoe zie jij dat?

Ik ging van een 1900+ naar een 2600+ en merkte het verschil zeer goed in de nieuwste games.

Als ik op IE 6 klik word hij niet echt snel gestart en ik vind windows xp niet echt snel draaien bij mij ,bij andren mensen die ik ken draait xp echt super lekker en ook snel.:rolleyes:

vind het toch raar, hij draait echt op 2 GHz.

Vrij van spyware?

Laat allereerst je PC op Spyware/Adware/Malware en dergelijke troep scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Dan wordt je log geplaatst en zullen de experts er zo gauw mogelijk naar kijken.

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Altijd wel slim om bij grote hardware upgrades gewoon ff te formatten. Misschien werkt dat. Anders proberen nog wat extra geheugen te lenen en kijken of dat veel verschil gaat maken.

Installeer ook de chipset-drivers. Vaak wordt dit overgeslagen.

En heb je echt de c:\ volledig geformateerd?

TNX mensen ga xp nog eens maar helemaal opnieuw intstaleren. maar ik kwam wat op internet tegen. iemand dit ooit eens gedaan?

Je moet eens alle herstelpunten verwijderenen als je wilt dat je sneller kan surfen en opstarten moet je dit eens proberen.

Hier volgt een prima tip om het browsen met Windows XP wat te versnellen. Het is eigenlijk een bugfix die standaard actief is in Windows 2000 en XP, deze scant op gedeelde bestanden voor Geplande Taken. Het blijkt dat er een vertraging van wel 30 seconden kan ontstaan als je probeert gedeelde bestanden te bekijken op een netwerk, omdat 2000 en XP deze extra tijd gebruiken om de remote computer te onderzoeken op Geplande Taken.

Je kunt dit gedrag uitschakelen door met de registry editor een registersleutel te verwijderen en zodoende het browsen te versnellen. Je kunt de registry editor starten via Start > Uitvoeren. Vervolgens tik je "regedit" in en druk je op enter.

Ga naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Selecteer de subsleutel: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Dit is de sleutel die Windows de opdracht geeft om naar Geplande Taken te zoeken. Ga voor de veiligheid nu naar File/Export en sla de sleutel op als REG-bestand in een map waardoor deze truc later gemakkelijk weer ongedaan kan maken. Verwijder nu deze sleutel. Deze fix is zo effectief dat er geen reboot nodig is om de aanpassing effect te laten hebben. Je kunt vervolgens direct bepalen in hoeverre deze tweak het browsen versneld.

Laatst bewerkt:
Staat allemaal op www.TweakXP.com
Zoals je al zei: Systeemherstel en andere (overbodige) taken afzetten kan tot een versnellend resultaat leiden.
Ook de index-service en XP op klassieke lay-out zetten kan daarbij helpen.

Zoals ik het lees lijkt het me inderdaad meer een probleem met je windows xp dan dat er iets fout zit in jouw systeem zelf.
Evetueel een biosupdate kan ook nooit kwaad, mischien dat jouw moederbord de nieuwe processor niet volledig ondersteund?
Succes, en houd ons op de hoogte!

Weet iemand waar ik de drivers vooor mijn Gigabyte GA-7dx+ moederboard kan downloaden(met de juiste link)

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan