AMD athlon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robsonovich

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
11
Beste mensen,


Ik heb een pc in elkaar gestoken en volgens mij is alle juist aangesloten.
Maar als ik hem aanzet krijg ik geen biepje te horen en ook geen bios te zien.
Ik hoor de cpu koeling wel degelijk werken. Er brand een lichtje op het moederbord wat aangeeft dat het RAM geheugen is aangesloten. De koeling van de videokaart draait constant alsof hij veel informatie moet verwerken.
Zouden jullie een idee kunnen hebben van wat er scheelt?
Heb alles al eens eruitgehaald en terug ingestoken.
Als jullie nog iets moeten weten vragen jullie het maar.

Specs:

-Processor: AMD athlon X2 4400+
-Moederbord: DFI lanparty UT rdx200
-Koeling: Zalman cpu-koeling (9500)
-RAM geheugen: Corsair 2G (pc 3200)
-Voeding: Zalman voeding (ZM400B-APS)
-HDD: Maxtor 250G SATA 16M
-DVDbrander: Nec
-Apacer card reader
-Geluidkaart:
Soundblaster X-Fi fatality
-Asus cd rw
-Sony floppy
-US robotics wireless netwerkkaart
-Videokaart: Sapphire ati Radeon X850XT platinium edition
-Case:Thermaltake tsunami


Alvast bedankt


Robson
 
De vierkante voeding stekker ook ingestoken op moederbord
 
ja de vierkante kabel met 2 gele en 2 zwarte kabels is ook aangesloten. op men moederbord is bestaat de 12v stekker uit 8 pins maar volgens de handleiding moet je hem dan helemaal links bevestigen als je een 4pins hebt.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Zou toch nog maar eens goed je moederbord handleiding eens nalezen/kijken hoe het nu echt moet zitten!
Ook de Powerswitch kabelte er op gezet?
 
>>>>Maar als ik hem aanzet krijg ik geen biepje te horen en ook geen bios te zien.<<<<<

Je hebt aan je Voeding 2 Voedings aansluitingen naar moederbord , die moeten wel alle 2 aan gesloten zijn(Een breede en een vierkante)
 
Begin eerst met alleen de cpu en videokaart, geeft de bios dan een signaal, kun je verder opbouwen, ram erin, etc.

Geen beep zonder ram, mobo of cpu probleem, waarbij gezegt moet worden dat er een beep gegeven KAN worden als er geen cpu in zit.

Ook kun je een pci videokaart even proberen, een scherm waarbij je in de bios kan komen is wel handig.

Beepjes zijn een goed teken, dan mist ie wat, geen beepjes, foute bios, mobo en/of cpu.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen de cpu en videokaart aangesloten en krijg nog steeds geen BIOS te zien.
Zou het moederbord dan defect zijn?


Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan