AMD Dual of Tripple Core?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,

Even voordat jullie hierover beginnen: ik ga mijn mobo niet vervangen! duidelijk?

Dan nu mijn vraag:

Ik ben van plan mijn cpu (AMD Athlon 64 X2 4450e 2.30 Ghz) te vervangen door een van deze twee:

AMD Athlon X2 7850 2.80 Ghz (Dual Core)
OF
AMD Phenom X3 8650 2.30 Ghz (Tripple Core)

Nu wil ik ook even melden dat mijn mobo overclocken niet toestaat. Dus de vraag is eigenlijk: Welke van deze twee kan ik het beste kiezen? Een dual core met hogere clock OF de extra core, en op dezelfde snelheid als ik nu loop?

Alvast bedankt!! :D

Wat wil je gaan doen met je PC?

Benchmark: (hoger is beter)
AMD Athlon 7850 Dual-Core 1569
AMD Phenom 8650 Triple-Core 1892

Laatst bewerkt:
Ik speel geen zware grafische games, maar wel veel online multiplayer games.

Beetje multitasken. Vooral veel met internet, muziek en documenten tegelijk denk ik :)

Dus wat van allebei!

Maar dan is het: hogere clock of extra core?

De meeste spellen hebben namelijk een minimum of recommended score van 2.40 Ghz Core clock... En aangezien ik niet kán overclocken :S :( Anders had ik dat zo gedaan met de X3!!

Laatst bewerkt:
Ik zal voor de X3 gaan. Deze heeft een hogere score (zie mijn vorige post) :thumb:

Dus dat is neem ik aan ook beter op game prestaties tov de 7850?

En ik heb gelezen dat Socket AM2+ Processoren kunnen werken op een Socket AM2 mobo. Als jij me kunt garanderen dat mijn game prestaties vooruit gaan én dat hij compatible is met het mobo ben ik erg tevreden :)

Super bedankt he!

misschien is het handig om te melden om welk moederbord het gaat... het kan zijn dat je moederbord geen snellere CPU ondersteunt...

Weet ik eigenlijk niet :) Het was een Acer Aspire X3200, een branded pc dus :) Maar ik neem aan dat dat voor de nieuwere generatie pc's (en dus mobos) wel kan?

AM2+ is volledig compatibel met AM2.
Ik denk dat je gameprestaties wel vooruit zullen gaan.

Je kunt het beter zeker weten dan de gok gaan wagen... download anders even PCWizzard... dan kun je zien welk moederbord je hebt.

Ik heb er net nog Sisoft Sandra op gezet ;) even kijken wat ik kan vinden...

Dit is wat ik heb van 't mobo: * Acer WMCP78M

Is er nog meer dat je moet weten? Zeg het dan :D

Dat past allemaal wel. Ze rusten dat mobo ook uit met Phenom processors (niet de Phenom II maar die crappy voorloper ervan).
Het is een AM2+ mobo en ondersteunt dus ook jouw gekozen Phenom II X3 720.

De door jou bovengenoemde processor is niet mijn keus :P maar ik ga voor de Phenom X3 8750... en nu weet ik zeker dat het kan :)

bedankt allemaal!

Trouwens is de X3 8850 BE al ergens in Nederland via internet te verkrijgen? Ik zou die ook wel eens willen zien :P

Laatst bewerkt:
Ach maakt ook niet uit :P het kan gewoon, aangezien Acer processors uit die serie ook op dat mobo zet.

Alleen de specification list is nergens te vinden, typisch Acer..

Tsja, daar heb je dan wel een punt he ;)

bij PC Wizzard kan je ook genoeg aflezen volgens mij... daar staat bij

Multi-Core ondersteuning: Dual Core... zal een tripple dan wel werken??? :S

Laatst bewerkt:
ACER ASPIRE X3200

PS: excuses voor de caps lock, ik ben graag duidelijk:p

Hoi !

Waarom je kiest voor een 8650 is mij volmaakt onduidelijk !

Wie kiest er nu voor een verouderde processor als je betere prestatie's wilt ?

Ik moet te ten zeerste aanraden je keus te heroverwegen: dus ga voor een processor uit de 45nm reeks !

Greetz,

Harry.

De prijs, daar gaat het voor mij om ;)

Ik ben pas 15 en ik spaar hier helemaal zelf voor... bovendien zijn er meer upgrades die ik wil doen :) maar het is echt de prijs :(

Tenzij jij mij een processor weet aan te raden van 45 nm, Socket AM2+ en onder de 80 euro... voor sommige mensen is dit helaas nog veel geld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan