Amd Duron -amd Sempron

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Hallo , ik draai op dit moment op een amd duron 1600 en wil gaan opgraden naar een amd sempron 2600 of 3000.

Maar nou las ik ergens dat die amd sempron 2600 in werkelijkheid maar draait met 1600 Mhz en de sempron 3000
op 1800 Mhz.

Zal ik het verschil dan wel merken als ik er een sempron 2600 of 3000 in laat zetten ??

Vriendelijk bedankt,

Je zal zeker het verschil merken. Die 2600 en 3000 is het getal dat overeenkomt met de zelfde snelheid van een pentium-processor.

Greetz : Jer:cool:en.

Geplaatst door JeroenE
Je zal zeker het verschil merken. Die 2600 en 3000 is het getal dat overeenkomt met de zelfde snelheid van een pentium-processor.

Maar mijn AMD DURON 1600 draaid in werkelijkheid
ook 1600 Mhz , en een AMD Sempron 2600 draaid
in werkelijkheid maar 1800 MHz
Daarom ben ik bang dat ik verschil niet zal merken.

Als je rechtsklikt op "deze computer" en je kiest eigenschappen, wat is de kloksnelheid die weergegevens wordt?

De snelheid kan ik daar niet zien, ik draai nog op
win 98 se. Maar ik had laatst nog een programmaatje gedownload die meette een snelheid van 1588Mhz.

Kan ik niet beter een Amd Athlon nemen?
Maar Sempron is toch de snelste cpu die nu te
koop is?

Ik vraag dit omdat ik net in een review las dat
de Sempron meer geschikt is voor office.

AMD has developed a new 32-bit processor, and TechwareLabs has it in the lab for a few rounds of intensive testing. Named Sempron, it is AMD's answer to the Intel Celeron "D" processor. This means that we don't expect the Sempron will break any land speed records for gaming, however, it should handle office applications and workstation duties quite well. With the processor's target market in mind, we set out to test performance in a wide range of applications and benchmarks.

Ik ben nou eenmaal een gamer, probleem is dat
op mijn mobo geenamd Athlon 64 kan wel
athlon of sempron.

Denk ik toch dat ik voor de sempron 3000 ga ,
die draait met 2000 Mhz , maar dan ben ik eigenlijk
nog MAAR 400 Mhz sneller dan nu.

Een Sempron is een 'kale' versie van de Athlon, net zoiets als de Pentium 4 en de celeron.
En je bent niet maar 400mhz sneller, ja qua kloksnelheid wel, maar de huidige generatie processors hebben veeeel meer transitoren (en een andere techniek) waardoor ze op en relatief 'lage' snelheid toch veel beter presteren. AMD heeft de zogenaamde P-rating in het leven geroepen om een vergelijk te kunnen maken met de intel processoren.
Dus een Sempron 3000+ zal ongeveer net zo presteren als een Intel Celeron 3ghz.

Een Athlon XP 3000+ zal daarentegen weer beter presteren als een Sempron. Wat je kan plaatsen is natuurlijk wel afhankelijk van je moederbord.

een 64 bit is niet veel duurder en loopt ook een beetje beter, miss ook te overwegen.

Een AMD Athlon XP 64 op een socket A (462)?? Denk niet dat het gaat passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan