AMD FX-6100 of A8-3870K?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hoi,
Welke is beter? (zie titel)
Ik bedoel alleen de CPU snelheid; ik weet dat de A8 een APU is, maar daar gaat het nu niet om.
Bedankt
Grtz. Fabian.

Hoi,

Weet is niet alles zeggend maar hier is 6100 wat beter.
@marceltje9 het zijn alle twee amd's ;)

Laatst bewerkt:
Oké, bedankt voor het linkje, maar dat zegt eigenlijk niet echt alles, want ik vroeg me dus af of de 6100 inderdaad wel sneller is? Want ik weet het hij heeft meer GHz en het lijken ook meer cores, maar het is een Bulldozer, wat dus betekent dat er slechts 3 cores in zitten en 3 threads, dus 3 hardware cores en 3 software cores. In de A8 zitten 4 ECHTE cores. Vandaar dat ik twijfel.

Laatst bewerkt:
eh nee Bulldozer FX6100 heeft 6 ECHTE cores en 6 threads

verder zijn alle FM1 procs Athlon II cpu's samen gebakken met een GPU
en Athlon is standaard zwakker dan Bulldozer

pas als men Phenom II CPU's (thuban) gaat gebruiken zit je op het zelfde niveau
echter heeft amd de Thuban productie lijn gestopt

Laatst bewerkt:
Echt waar? Ik heb op internet gelezen over dat het slechts 3 cores zijn die door Windows ook als zodanig worden herkend. Heb jij 'm zelf of kan je een linkje geven? Ik wil je ook best geloven hoor, maar ik wil het gewoon graag zeker weten.

Ik neem terug wat ik heb gezegd; volgens Hardwareinfo is een bulldozer core eigenlijk 1,5 cores. Het is niet echt een dual-core, maar ook geen single-core. Dus als jij zegt dat de FX 6100 beter is, dan geloof ik dat maar :).
En bedankt hè!

Ik heb de amd fx-8120 8core daar ben ik tevreden mee, als je een fx-6100 wilt halen, moet je die halen ! :P Mijn vriend heeft die ook en geen enkel probleem

Het gaat er niet om of hij goed is, maar welke van de twee beter is.

De Buldozer heeft inderdaad niet de beste reputatie, maar worden alleen door de Phenom II lijn bijgehouden/overtroffen.
Dus een 6100 zou beter presteren dan de A8-3870K.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan