AMD FX-8150 Liquid Cooled

Status
Niet open voor verdere reacties.
die van mij is wel goed overclockbaar. heb hem nu stable op 4 ghz maar ga in de toekomst ook watercooling aanschaffen.
toch raad ik je aan voor een 3570k te gaan. die is iets duurder maar veel beter dan de 8150.
 
okee heb de 8150 al in bezit, ben er tevreden mee alleen vroeg ik me af of hij makkelijk steady te overclocken is. Wat is je gemiddelde TEMP?
 
Mijn advies: kijk eerst eens naar je eigen temperaturen voordat je overweegt om te gaan overclocken. Belangrijk is ook om te weten of je al een betere koeler hebt aangeschaft dan de stock cooler die bij de processor geleverd werd. Met enkel de stock cooler is er in ieder geval heel weinig ruimte om te gaan overclocken.

Zoals ik al zei: laten we eerst eens naar de temperaturen kijken om te kijken hoeveel speelruimte we hebben. Hiervoor hebben we een tweetal programma's nodig:
1) Een programma om de temperatuur uit te lezen, zoals core temp: linkje naar de site van coretemp
2) Een programma dat de processor volledig belast (en de stabiliteit test), zoals prime 95: linkje voor 32 bits windows, linkje voor 64 bits windows

Het is dus de bedoeling dat je beide programma's tegelijk laat draaien, want we willen de temperaturen weten bij maximale belasting van de processor. Vertel ons dus die temperaturen ;)
 
mijn idle is 30-35 graden op 4 ghz. 55-60 op prime95 en 45-50 gamen
ik heb mischien mijn voltage iets wat ruim zitten waardoor hij heter wordt. verder heb ik als cooler de scythe mugen 3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan