amd fx 8320 vs i5 3350p/i5 3570k

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandaanie

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
hallo forum,

de naam zegt het al,

voor gamen: de fx 8320 of de 3350p/i5 3570k

budget maakt niet uit, stroom niet.
het gaat mij alleen maar om het gamen en opnemen.
benchmarks zeggen dat de 8320 een klein beetje beter is maar kennisen raden de intels aan.
pls help :)

specs: fx 8320
octa core
3.5 GHZ
turbo 4.0 GHZ
125 watt

specs: 3350p
quad core
3.1 GHZ
turbo 3.3 GHZ
69 watt

specs: 3570k
quad core
3.4 GHZ
turbo 3.8 GHZ
77 watt

gr. daan

en dat begrijp ik niet

intel is sneller, maar amd heeft meer cores en een hoger GHZ gehalte

dus met gamen is intel beter maar met opnemen en gamen is amd weer beter?

Alleen met opnemen is de AMD beter. De Intel met de rest. Kijk maar naar de benchmarks.
Een processor zijn snelheid kan je niet alleen zien aan de specs.

Ligt aan de grafische kaart. Die bepaalt vooral de snelheid van de game. De processor speelt daarin een niet zo grote rol.

bf3
gtx 650 ti boost oc dc2 2g
opnemen

maakt het dan uit of ik de intel of de amd neem?

Ja, maar het verschil zal in bf3 niet zo groot zijn. Ik denk dat je dan beter je geld kunt besparen en voor de AMD gaan. Misschien denken andere er anders over, dit is mijn mening.

Het maakt weinig uit, maar met de AMD processor ben je meer toekomstverzekerd, er word al meer gebruik gemaakt van parallel programmering, dus zul je in de nieuwe spellen betere performance zien. Buiten dien als je wilt opnemen (games neem ik dan aan) is de AMD ook beter, want je hebt meer cores toegankelijk. En de AMD processor is goedkoper, als je hem met de i5 3570K vergelijkt, kun je beter de FX 8350 nemen (qwa prijs).

Succes met je aankoop.

Ik zeg AMD, omdat iedereen geld uitmaakt:P en het verschil is niet zo heel groot in games. Met opnemen zal je er meer aan hebben.

bij gaming zou ik meer geld steken in de GPU dan de CPU (processor) de amd CPU is prima voor gaming en vrij goedkoop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan