AMD of Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimplex

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo,

Omdat mijn server, langzamerhand dood begint te gaan en gekke dingen op het scherm print,
vind ik het tijd voor een nieuwe server, alleen ik wil er niet te veel voor uitgeven, omdat het meer een hobby server is.
Eerst had ik deze opstelling in mijn hoofd:

CPU: Intel® Celeron E1400, 2x2000 MHz - 52,-
MOBO: ASRock Wolfdale1333-GLAN/M2 - 39,-
VOEDING: Chieftec GPS-450AA - 450 Watt - 45,-
GEHEUGEN: Buffalo 1 GB DDR2-667 - 17,-

TOTAAL: 153 euro

Maar nu had ik ook gehoord dat AMD processors goed zijn, alleen heb ik daar totaal geen ervaring mee, wat raden jullie mij aan?

Mvg, Dimplex

ik heb al een amd gehad en een intel. ik vind de intel beter. maar ja dat is mij meding hé:p

Als je goedkoop wil dan zal ik gaan voor AMD met goede prijs/kwaliteit verhoudng:thumb:

of je kan dit nemen ":
attachment.php

Bijlagen

• pc.JPG
    pc.JPG
    43,8 KB · Weergaven: 86
Wat is het echte verschil tussen AMD en Intel?
de naam?
Kracht?
Ik had een AMD gevonden:
# AMD Athlon™ 64 X2 4600+
# 2x 2400 MHz, 2 x 512 kB, 2000 MT/s
op dit moederbord:
Asus M2A-MX

Ik weet niet of dat wat is?

Mvg Dimplex

Voor een thuisserver is de AMD Sempron LE-1200 een prima processor. Deze CPU werkt op 2.1 GHz, verbruikt maximaal 45 Watt en is goedkoop. Dan moet je uiteraard wel een moederbord met AMD-chipset nemen. Geheugen en voeding veranderen hoeft logischerwijs niet.

Oke, is deze processor krachtig genoeg om 4/5 game servers op te draaien? van sa-mp tot BF2 incl FTP server, Apace en exchange server?

Oke, is deze processor krachtig genoeg om 4/5 game servers op te draaien? van sa-mp tot BF2 incl FTP server, Apace en exchange server?

Voor een thuisserver is de Sempron LE-1200 geschikt, maar jij noemt wel wat zwaardere toepassingen. Iets krachtiger kan denk ik geen kwaad.

sempron en celerons zijn budget cpu's. Verwacht er dus niet veel van. Ja, de cpu's die je hier aan bod laat komen kun je allebei in een thuisserver doen, maar verwacht geen grandioze prestaties. Je kunt het beste wat meer geld uitgeven aan geheugen en een goede verbonding ;)

volgensmij kan je beter een athlon x2 nemen :thumb: 1 van 2.6 ghz ofzo dat zou genoeg moeten zijn;) en dat kost ok niet zo veel:D

Apache voor een kleine website, prima. Exchange ook nog wel. Game servers (zoals Battlefield) trekken daarentegen al heel wat meer processor kracht. Ik weet niet aan hoeveel slots je denkt maar als je een combinatie van bovenstaand gelijktijdig wilt draaien denk dan niet aan een budget model maar een beetje duurdere versie met wat meer cache en meer power.

Ik heb op mijn oude P3 met Linux Debian een behoorlijke Lag free server gedraait.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan