AMD of Intel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trecka

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Sorry voor de topic kick maar ik heb een vraag:

Wat raden jullie aan? AMD of Intel voor een systeem dat 1TB geheugen heeft, 4GB RAM en de videokaart zal een HD4850/HD4870 (ik denk de laatste)?

Dan nog een vraag: Als ik Intel/AMD kies, moet ik dan een dual- of quadcore kiezen? Ikzelf weet het verschil totaal niet en heb geen idee wat beter is voor mij.

Edit: http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21&products_id=199 is dit een goed systeem voor een goede prijs?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Sorry voor de topic kick maar ik heb een vraag:

Wat raden jullie aan? AMD of Intel voor een systeem dat 1TB geheugen heeft, 4GB RAM en de videokaart zal een HD4850/HD4870 (ik denk de laatste)?

Dan nog een vraag: Als ik Intel/AMD kies, moet ik dan een dual- of quadcore kiezen? Ikzelf weet het verschil totaal niet en heb geen idee wat beter is voor mij.

Edit: http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21&products_id=199 is dit een goed systeem voor een goede prijs?

Alvast bedankt!

Dat hangt er compleet van af waarvoor je de pc gaat gebruiken. Als het een game pc wordt, ben je het best met een Intel dual core.

Ik denk dat het beter is dat hiervoor een nieuw topic aangemaakt wordt. Ik zal de sectiemoderator even inlichten.

Dat hangt er compleet van af waarvoor je de pc gaat gebruiken. Als het een game pc wordt, ben je het best met een Intel dual core.

Maar is duo core niet verouderd?

Wat vind je van het systeem? Goede prijs/kwaliteit of is er een betere/goedkopere samen te stellen.

Laatst bewerkt:
100 Behuizing Antec Sonata III (ultra stil)
0 Voeding Antec EarthWatts 500 Watt power supply ultra stil
150 Processor Intel Core 2 Quad Q6600(S775, 4x2.40GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed)
80 Moederbord Asus P5K (Ondersteunt 2 videokaarten ,ondersteunt 8GB werkgeheugen)
170 Videokaart Sapphire ATI RADEON HD4870 512mb Gddr5, DirectX 10, HDTV-out (zie foto)
50 Hardeschijf 500GB S-ata2 7200RPM
40 Geheugen KINGSTON 4GB DDR2 PC6400 800MHZ
0 Netwerkkaart LAN 10/100/1000 mbps
0 Geluidskaart Realtek 5.1 High-Definition Audio
0 USB 2.0 aansluitingen 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant
0 Microfoon aansluiting 1x aan de voorkant
0 Koptelefoon aansluiting 1x aan de voorkant
20 DVD Brander Samsung Dual Layer 22x

610 euro voor de kale hardware. Daar komt de kosten voor het in elkaar zetten nog bij. Maar dat kost geen 90 euro...

Dus de pc is feitelijk iets te duur, maar is tevens ook wat verouderd. Met name processor en moederbord zijn van oude series.

80 Moederbord Asus P5K (Ondersteunt 2 videokaarten ,ondersteunt 8GB werkgeheugen)
170 Videokaart Sapphire ATI RADEON HD4870 512mb Gddr5, DirectX 10, HDTV-out (zie foto)
0 USB 2.0 aansluitingen 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant

610 euro voor de kale hardware. Daar komt de kosten voor het in elkaar zetten nog bij. Maar dat kost geen 90 euro...

Dus de pc is feitelijk iets te duur, maar is tevens ook wat verouderd. Met name processor en moederbord zijn van oude series.

Geluidskaart enz. heeft toch ook kosten? Welke processor + moederbord zou jij aanraden?

Geluidskaart enz. heeft toch ook kosten? Welke processor + moederbord zou jij aanraden?

Nee, dat zit op het moederbord (en voeding, + koptelefoonaansluiting bij kast).

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...uct[33476]=1&product[75941]=1&product[7517]=1

Dit is natuurlijk niet stukken beter dan de pc die jij noemde, maar is dus wel iets beter.
De prijs-kwaliteit verhouding van de computergalaxy-pc is best goed. Van deze pc net iets beter. (maar het scheelt dus weinig)

150 euro voor q6600 klopt niet want die is €170 zie tweakers
http://tweakers.net/pricewatch/150358/intel-core-2-quad-q6600.html

Hardeschijf als je een samsung hebt 54

Antec behuizing 105

en de 4870 is nog altijd 185 euro

en dit bij elkaar gerekend komen er maar 40 euro voor het in elkaar zetten bij en het testen en dat gerekend met de laagste prijzen op tweakers, maar in de werkelijkheid koop je niet alles los bij de goedkoopste maar gewoon alle onderdelen bij 1 leverancier anders moet je 8x verzendkosten betalen, en als je bij alternate.nl haalt bijvoorbeeld waar iedereen het over heeft kom je op het volgende bedrag uit (zie foto)

358442438.jpg

(De moederbord is anders het ging om de prijs van de p5k die ook 80 euro is.)

dus net zo duur als bij www.computergalaxy.nl maar bij www.alternate.nl zitten nog geen assemblage kosten bij die komen er boven op en dan kom je duurder uit .

Wat mij betreft is het bij computergalaxy.nl voor een goede prijs aangeboden.

ik ga uit van de waarde die hij heeft: de huidige prijzen voor een q6600 zijn te hoog, gewoonweg omdat ie moeilijk vergrijgbaar is (EOL)
Voor een Q8200 (als je niet overklokt enigzins vergelijkbaar) betaal je 150 euro...

En jij zit alles op te zoeken: ik schat op basis van mijn geheugen -> wel een verschil.

HD4870: http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2005&f=1&h=1&s=1&a=157237
Dus mijn inschatting van de prijzen is beter dan jouw opzoekwerk...

Daarnaast is alternate echt niet de goedkoopste zaak....

Je mag best kritiek hebben, maar ga niet dom lopen zeuren, als je niet weet waar je het over hebt.

Laatst bewerkt:
Een goedkopere kast e.d. zou ik alleen maar goed vinden. Dan kan dat geld weer in andere dingen worden gestoken.

Budget ligt rond de 700 euro dus als iemand denkt dat hij een veel betere pc kan maken dan die van computergalaxy zou ik dat toejuichen. Kast enz. mag goedkoopste van goedkoopste zijn als het maar een goede is.

Een goedkopere kast e.d. zou ik alleen maar goed vinden. Dan kan dat geld weer in andere dingen worden gestoken.

Budget ligt rond de 700 euro dus als iemand denkt dat hij een veel betere pc kan maken dan die van computergalaxy zou ik dat toejuichen. Kast enz. mag goedkoopste van goedkoopste zijn als het maar een goede is.

Dit is zonder besturingssysteem het beste wat je bij azerty kan krijgen, zover ik althans heb gevonden, voor rond de 700 euro.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[80745]=1&product[199698]=1&product[59421]=1

Wil je echt binnen de 700 euro blijven, dan moet je deze processor nemen:
http://www.azerty.nl/8-975-192554/processor---1-x-amd-phenom-ii-.html

De kast kan goedkoper maar de voeding moet wel van een goede kwaliteit zijn , en dan koop je een kast van 20 euro bijvoorbeeld http://www.azerty.nl/8-1044-101358/asus-ta-885---midtowermodel---at.html

dan heb je een asus kast alleen dan moet je een losse voeding kopen die ook makkelijk 70 euro kost dan kom je ongeveer op het zelfde uit.

De computer van computergalaxy.nl was gisteren dacht ik 699 vandaag 689 , wat gaat dat snel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan