AMD Of Intel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
154
Wat is beter/sneller?
En wat heeft de GHZ er mee te maken?

Ik Zoek een pc voor m'n muziek en eventuele games!

Gr. Bertrik

Alvast Bedankt :thumb:
 
AMD lijkt mij beter, maar ik kan het ook fout hebben. Wel weet ik dat je ATI moet hebben voor games
 
Allebei fout.

Processoren: De beste AMD processor haalt het bij lange na niet bij de beste processor van Intel. Het ligt dus ook aan je budget. Is je budget minder is AMD een betere keuze.

Videokaarten: Ook hier, ATI is goedkoper dan Nvidia. Maar in dit geval bezit ATI wel over de beste kaarten. Het scheelt niet veel, het is hierbij vooral naar de benchmarks kijken en naar welke beter scoort. Dan kijk je naar de prijs/kwaliteit verhouding en beslis je.
 
Allebei fout.

Processoren: De beste AMD processor haalt het bij lange na niet bij de beste processor van Intel. Het ligt dus ook aan je budget. Is je budget minder is AMD een betere keuze.

Videokaarten: Ook hier, ATI is goedkoper dan Nvidia. Maar in dit geval bezit ATI wel over de beste kaarten. Het scheelt niet veel, het is hierbij vooral naar de benchmarks kijken en naar welke beter scoort. Dan kijk je naar de prijs/kwaliteit verhouding en beslis je.

De GTX480 is anders adembenemend sneller dan de 5870.
 
De GTX480 is anders adembenemend sneller dan de 5870.

Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik had veel meer van de GTX400 serie verwacht.
Vooral omkdat de release elke keer uitgesteld is en Nvidia ruim een half jaar later met dx11 kaartjes komt.

De GTX 480 is globaal ongeveer 15 procent sneller als de 5870. Dat is mooi, maar er zitten een hoop minpunten aan:
De kaartjes kosten kosten ruim boven de 500,- (als je ze uberhaupt al te pakken krijgt).
Daarkomt bij dat deze vol belast binnen enkele minuutjes 95 graden zijn, je energie rekening flink omhoog schroeven en lawaai maken tov de 5000 serie.
(70dB!! gemeten bij 10cm)

Nvidia heeft nog veel bij te tweaken aan de kaartjes.
Tevens geeft Nvidia zelf maar 1 jaar garantie op de chip...Erg vertrouwen hebben ze zelf dan ook niet.

Als je dan toch zoveel weglegt voor een kaart kun je de 5970 pakken, deze is tevens weer een stuk sneller als de GTX480 ;)


Maar weer even op topic :)
AMD geeft meer bang for bug
bv de AMD Phenom II X4 955 (144,-) is ongeveer vergelijkbaar met de i5 750 (184,-)
Scheelt 40,-. Alleen is de i5 een stuk beter met renderen / videobewerking.

Dus het ligt aan je budget en wat je ermee gaat doen.
Voor muziek/games etc, maakt het weinig uit welk merk je pakt.
 
voor budget zijn inderdaad AMD en ATI dingen stuff, ook zijn de moederborden voor AMD ietsje goedkoper dan vergelijkbaar moederbord voor een vergelijkbare Intel processor (kan toch wel tussen 5 tot 50 euro verschillen bij sommige).
maar als je echt goede, nieuwere games wil spelen, zijn de nVidea kaarten dan wel weer beter: wel redelijk wat duurder dan ATI, maar in games zie je wel het verschil. en uit eigen ervaringen weet ik dat sommige benchmarks gemaakt zijn met systeempjes waar soms de onderdelen niet bij elkaar passen (bv hardcore gaming GPU met een budgetgaming moederbord & processor)

+ om te antwoorden op je vraag "wat heet de GHZ ermee te maken": het aantal GHz is de frequentie van je processor, dus hoeveel keer per seconde dat de CPU een elektrische puls doorzend tussen verschillende componenten. een 3.2 GHz processor zal dus (in theorie) ongeveer dubbel zo snel werken dan een 1.6Ghz processor.
 
Laatst bewerkt:
Om ook nog maar een duit in het zakje te doen:

dat het 'merk' Intel sneller is dan AMD is per definitie NIET waar. Dat de huidige generatie Intels overall sneller is dan AMD, is WAAR. Echter, op onderdelen is een AMD sneller dan een Intel. Het is maar net waarvoor een aspirant koper zijn machine voor wilt gaan gebruiken. Slechts benchmarks op specifieke onderdelen kunnen een koper een juiste richting wijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan