AcerGuy
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 apr 2009
Hallo,
Hier ben ik weer met een vraag
altijd hier, omdat ik hiervoor zo goed geholpen ben met mijn andere vragen 
Ik ben nu aan het kiezen voor een moederbord... Nou is het de bedoeling dat het een AM2+ wordt, omdat ikzelf DDR3 geheugen nogal duur vind... (erop komt een PhenomII x4 955 = Socket AM3)
Maar nou zie ik dat de keuze (= prijs) grotendeels bepaald wordt door de chipset, en dat zijn de:
AMD 790X
AMD 790GX
AMD 790FX (duurste)
Wat ik ermee wil kunnen: allereerst wil ik kunnen overclocken, ik weet dus niet of dit afhankelijk is van de chipset. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om (later) in CrossFire te werken met 2 GPU's
Deze link is misschien nuttig, maar ik wordt er maar matig wijzer van:
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_700_chipset_series
Als ik alles goed bekijk, is de 790FX dus wel duidelijk de beste keuze...
Maar kan iemand mij hier een beetje mee helpen? Want bij de 790X zegt de site bijv.
"Two physical PCI-E x16 slots (one 16x and one 8x electrically. In Crossfire mode, both will revert to 8x electrically)"
Kan iemand mij uitleggen of de verschillende chipsets van groot belang zijn voor oa. overclocken en multi GPU ondersteuning?
Tevens: Kunnen jullie mij aanraden welke van deze 2 procs ik het beste kan kiezen voor overclocken:
AMD Phenom II x4 940 BE (3.0 Ghz, AM2+) ong 160 euro
vs.
AMD Phenom II x4 955 BE (3.2 Ghz, AM3) ong 180 euro
Alvast bedankt he
Hier ben ik weer met een vraag

Ik ben nu aan het kiezen voor een moederbord... Nou is het de bedoeling dat het een AM2+ wordt, omdat ikzelf DDR3 geheugen nogal duur vind... (erop komt een PhenomII x4 955 = Socket AM3)
Maar nou zie ik dat de keuze (= prijs) grotendeels bepaald wordt door de chipset, en dat zijn de:
AMD 790X
AMD 790GX
AMD 790FX (duurste)
Wat ik ermee wil kunnen: allereerst wil ik kunnen overclocken, ik weet dus niet of dit afhankelijk is van de chipset. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om (later) in CrossFire te werken met 2 GPU's
Deze link is misschien nuttig, maar ik wordt er maar matig wijzer van:
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_700_chipset_series
Als ik alles goed bekijk, is de 790FX dus wel duidelijk de beste keuze...
Maar kan iemand mij hier een beetje mee helpen? Want bij de 790X zegt de site bijv.
"Two physical PCI-E x16 slots (one 16x and one 8x electrically. In Crossfire mode, both will revert to 8x electrically)"
Kan iemand mij uitleggen of de verschillende chipsets van groot belang zijn voor oa. overclocken en multi GPU ondersteuning?
Tevens: Kunnen jullie mij aanraden welke van deze 2 procs ik het beste kan kiezen voor overclocken:
AMD Phenom II x4 940 BE (3.0 Ghz, AM2+) ong 160 euro
vs.
AMD Phenom II x4 955 BE (3.2 Ghz, AM3) ong 180 euro
Alvast bedankt he