amd, pentium, celeron

Status
Niet open voor verdere reacties.

guevara

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
hallo beste mensen
het is zover en we gaan een nieuwe computer kopen. ben vandaag even in de stad geweest.
mijn vraag is welke processor ik moet nemen. ik ga mijn pc naast de normale gebruik (internet, text verwerken, downloaden) ook wat zwaarder gebruik (3d Graphics bewerken)

op de link hieronder wordt een gebruiker geadviseert om een pentium te nemen als hij wat zwaarder werk heeft voor zijn pc. is het niet zo dat een processor op zijn frequentie en cache geheugen beoordeelt kan worden en niet op de merk? :confused:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=172088

Ja het gaat vooral om de kloksnelheid en cache. Voor zwaarder werk is meer cache aan te raden. Dus dan wordt het een Intel Pentium of een AMD Athlon (XP of 64). Dat zijn de 'topmodellen'. Daaronder heb je de goedkopere en dus langzamere modellen de Intel Celeron en de AMD Duron. We hebben het hier dus over twee merken (Intel en AMD) met verschillende modellen. Ik hoop dat dit is wat je bedoelde.

Geplaatst door megabit
Ja het gaat vooral om de kloksnelheid en cache. Voor zwaarder werk is meer cache aan te raden. Dus dan wordt het een Intel Pentium of een AMD Athlon (XP of 64). Dat zijn de 'topmodellen'. Daaronder heb je de goedkopere en dus langzamere modellen de Intel Celeron en de AMD Duron. We hebben het hier dus over twee merken (Intel en AMD) met verschillende modellen. Ik hoop dat dit is wat je bedoelde.

dank je wel mega. ik ga dus voor de pentium of voor de AMD Athlon.

is er een factor die de kloksnelheid en de cache opsommen?

ik wil ook weten hoe ik de amd en de intel processoren kan vergelijken. bijvoorbeeld "AMD 3000+ XP" ik denk dat ie dan even snel als p4 2.6 klopt dat? en is er een nauwkeuriger manier van rekenen?

alvast bedankt

Wellicht heb je hier iets aan.

AMD 3000 XP loopt op ongeveer 2100 a 2200 mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan