AMD Phenom II 965 Black Edition - Betere Koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Ik zit even te kijken naar een goeie koeler voor mijn huidige processor, om twee redenen:

1. Het is vrijwel altijd warm in mijn kamer, in de winter staat de verwarming hoog en in de zomer is het gewoon heet hier, ik zit op zolder en ons huis heeft 4 etages. Mijn processor wilt dus wel heet worden bij intensief gebruik.

2. Ik wil mijn processor een beetje gaan overklokken, dus de koeler moet wel kracht hebben. Ik zit nu op 3,4 GHz (stock) maar wil rond de 4,0 GHz - 4,2 GHz gaan.

Ik heb deze gevonden, maar past deze op mijn processor en is deze goed voor wat ik wil (overklokken en hoge temperatuur):

http://azerty.nl/0-976-469644/scyth...-socket-am2-socket-am2-socket-1366-socke.html

In de lijst van ondersteunde sockets staat o.a. AM3 en AM3+ dus dat zal prima werken met je processor.
BTW: Phenom II cpu's hebben soms de grootste moeite tot 4GHz. te komen, laat staan erover te gaan, als je tot 4GHz. wilt overclocken weet ik niet of deze koeler genoeg kan, je zal dan namelijk al met voltages moeten spelen waardoor temparaturen omhoog schieten...

Laatst bewerkt:
Maar hoe kan ik weten dat dit een krachtige en stille koeler is? Dus dat mijn processor straks niet oververhit raakt met 4,0 GHz of 4,2 GHz?
Dat is namelijk wel heel erg belangrijk.

door reviews te bekijken en benchmarks te bekijken
over het algemeen is de scythe mugen 3 een prima koeler voor zijn budget
wil je echt high end gaan dan moet je meer richting de Noctua NH-D14 of thermalright silver arrow kijken echter kosten die ook een stuk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan