stefanwizzard
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2011
Hallo lezers
Onder het samenstellen van mijn nieuwe computer zocht ik naar de beste prijs voor een AMD Phenom II x4 960t. Toen zag ik tussen de resultaten van Google een filmpje met de titel: How to upgrade your AMD Phenom II x4 960t to an x6. Als ik inderdaad de x4 kan upgraden naar een x6 zou dat ideaal zijn. Ik nog wat gegoogled en ik zag wat vage aanwijzingen dat het misschien kon.
Nu mijn vragen:
1. Is het mogelijk?
2. Is het verstandig (kan het fout gaan?, wat zijn de risico's?)?
3. Is het legaal?
Ik denk dat het illegaal kan zijn
omdat AMD ze niets voor niets 'verbergt'. En dus als je de x6 koopt dat je eigenlijk een x4 koopt maar dan met de 2 cores unlocked. En misschien is het zelfs mogelijk om een speciale unlock key te kopen bij amd en dat als je die invult dat de cores worden unlocked.
Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.
Stefanwizzard
Onder het samenstellen van mijn nieuwe computer zocht ik naar de beste prijs voor een AMD Phenom II x4 960t. Toen zag ik tussen de resultaten van Google een filmpje met de titel: How to upgrade your AMD Phenom II x4 960t to an x6. Als ik inderdaad de x4 kan upgraden naar een x6 zou dat ideaal zijn. Ik nog wat gegoogled en ik zag wat vage aanwijzingen dat het misschien kon.
Nu mijn vragen:
1. Is het mogelijk?
2. Is het verstandig (kan het fout gaan?, wat zijn de risico's?)?
3. Is het legaal?
Ik denk dat het illegaal kan zijn

Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.
Stefanwizzard