AMD phenom ii x4 960t... met 2 verborgen cores?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanwizzard

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Hallo lezers

Onder het samenstellen van mijn nieuwe computer zocht ik naar de beste prijs voor een AMD Phenom II x4 960t. Toen zag ik tussen de resultaten van Google een filmpje met de titel: How to upgrade your AMD Phenom II x4 960t to an x6. Als ik inderdaad de x4 kan upgraden naar een x6 zou dat ideaal zijn. Ik nog wat gegoogled en ik zag wat vage aanwijzingen dat het misschien kon.

Nu mijn vragen:

1. Is het mogelijk?
2. Is het verstandig (kan het fout gaan?, wat zijn de risico's?)?
3. Is het legaal?

Ik denk dat het illegaal kan zijn:( omdat AMD ze niets voor niets 'verbergt'. En dus als je de x6 koopt dat je eigenlijk een x4 koopt maar dan met de 2 cores unlocked. En misschien is het zelfs mogelijk om een speciale unlock key te kopen bij amd en dat als je die invult dat de cores worden unlocked.

Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.

Stefanwizzard

Ik heb precies dezelfde maar ik ga zoiets zowieso niet doen. Ik neem aan dat ze het over overclocken hebben. Wat ik wel weet is dat de 960t verborgen cores heeft als de maximum GHZ's zijn behaald door de pc. Daar kan het aan liggen.

Het is misschien mogelijk.
Het is waarschijnlijk niet verstandig.
Het is zowieso 100% legaal. Als het product van jou is mag je er mee doen wat je wilt. Gewoon het jailbreak verhaal zeg maar. De garantie vervalt hier wel door.

Misschien helpt dit voor het antwoorden:
http://www.youtube.com/watch?v=SRgo1X2DvdI

Moet je als je de CPU installeert gebruikers voorwaarden accepteren? Want dan kan het alsnog illegaal worden. En bij overclocken vervalt de garantie ook.

Van de andere kant is er ook een kans dat je de hele CPU kapot maakt. Maar ik denk ook dat ik de computer sowieso eerst moet proberen en dan kijk ik of hij het überhaupt haalt om de 4 cores te gebruiken. Als hij altijd maar 3 gebruikt wrm dan een risico nemen dat hij het helemaal niet meer doet?

voor alles moet je tegenwoordig gebruikersvoorwaarden accepteren maar dat is om geen software te veranderen. Dit is het product zelf

da's ook waar.

Anders gaat het ook wel erg ver. Maar er is ook een kans dat AMD een beveiliging erop gooit dat als je het probeert dat je processor kapot gaat.

ik vraag me steeds meer af hoe oud je bent.
AMD doet zoiets niet omdat ze een fout dat niet meer kunnen repareren

de 960T is eigenlijk gewoon een hexacore cpu waarvan 2 cores zijn uitgeschakeld
dit is een slechte batch van de Phenom x6 geweest en deze verkopen ze dan als een minder model, Intel doet dit ook en Nvidia doet dit ook met zijn videokaarten

je kan het altijd proberen om de twee cores aan te zetten kans is redenlijk groot dat je pc dan instabiel word en crashed
zo niet dan heb je geluk!

Laatst bewerkt:
kan het zijn dat AMD een goedkopere CPU op de markt wilde brengen zonder een nieuw ontwerp te maken? en dus 2 cores uitschakelen

Laatst bewerkt:
nee AMD heeft dat volgens mij nog nooit gedaan
intel doet dat wel maar dat doen ze om TDP redenen(watts laag houden)

de 960T is gewoon een batch van de oude Phenom x6 processors waarbij de yield niet goed is maar 4 cores het nog wel gewoon doen
en dan is het zonden om die cpu's weg te gooien

het is jou hardware jij hebt het gekocht je mag er mee doen wat je wilt...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan