AMD Phenom II X4 Processor 3.2 GHz True Quad Core

• Onderwerp starter Onderwerp starter closs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

closs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Heb computer met AMD Phenom II X4 Processor 3.2 GHz True Quad Core laten maken.Nu is mij opgevallen als ik bij systheem eigenschappen ga kijken dat de processor maar 1.6 GHz snel is . Terwijl er een 3.2 GHz processor in zit. Mijn vraag is , waarom geeft de computer 1.6 GHZ aan. Het gevolg hiervan is dat de computer een prestatie index op de processor van 3,7 heeft. Wat kan ik hier aan doen.

waarschijnlijk staat je amd cool en quiet aan deze verlaagt je cpu snelheid en zorgt dus dat die in energie beparingsmodus komt, je moet even in je bios opzoek gaan naar amd cool en quiet en deze disabelen dan zou het moeten werken ;) als je het zeker wilt weten download je eerst prime 95 en stress je je processor als je dan gaat kijken zal je waarschijnlijk ook zien dat die naar 3.2 ghz schiet ;)

Hallo

We (ik niet) maar mijn schoonzoon heeft dit gedaan ,en hij draait nu inderdaad op 3,2GHz. Alleeen krijg ik de prestatie index van windows niet hoger als 3,7 bij berekening per/sec van de processor. Deze 3,7 had de processor ook al bij 1,6 GHz. Mischien een domme vraag,maar als de processor sneller gaat draaien dan zou de prestatie index voor windows toch ook hoger moeten werken,of zie ik dit verkeerd.Hebben we iets over het hoofd gezien.

groetes Closs

AMD Cool n Quiet doet als de pc niet veel gebruikt wordt de snelheid omlaag, zodra het nodig is gaat die weer omhoog.
Dus tijdens de test van prestatie index zal de processor op 3.2 GHz gewerkt hebben.
Die 3,7 zal dan ook de 'echte' score zijn.
(Ik kijk nog even naar mijn AMD Athlon 64 quad core of die een aparte score heeft.)

ik draai hier zelf ook met een phenom II x 4 955 be en die krijgt een 7,3 dus ;)

Ja helaas ,bij mij blijft hij steken op 3,7. Maar heb wel het gevoel dat hij sneller is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan