AMD Phenom II X6 1055T aangeschaft...

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelColl

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Beste mensen,

Ik heb een AMD Phenom II X6 1055T aangeschaft ter vervanging van mijn huidige AMD Phenom X4 810 (beide AM3 socket). Nu heb ik deze vervangen volgens het bijgeleverde boekje, maar wanneer ik mijn pc opstart met de nieuwe processor blijft het beeld zwart en maakt de ventilator een pulserend geluid. Kan iemand van jullie mij helpen deze aan de gang te krijgen?

Alvast bedankt!

Roel

HP Pavillion 6240NL, Windows 7 Home Premium, 6GB Ram, 1TB HDD, Nvidia GTX260, moederbord: Pegatron Corp. Violet6 (CPU 1)

klikerdeklik informatie over jou moederbord...
een bios update is niet mogenlijk...
ik ben bang dat je een ander moederbord moet aanschaffen voordat je gebruik kan maken van de x6 cpu...
hij word niet ondersteund door dit moederbord

Inderdaad (ook nog even gekeken), zoals hier boven al gemeld wordt, of je zet je oude cpu terug, of je koopt een nieuw moederbord, je huidige bord ondersteunt de nieuwere cpu's van AMD niet ..

Suc6! ;)

Erg bedankt voor jullie snelle antwoorden! Aan welke specificaties zou een nieuw moederbord moeten voldoen? En kunnen jullie enkele moederborden aanraden?

Gr. Roel

wat is het doel van de pc?
en wat is je budget?

Laatst bewerkt:
Doel van de pc is audio en video bewerking, multimedia centrum en games (FSX, COD, etc).
Qua budget: ik heb totaal geen idee wat een moederbord van goede kwaliteit moet kosten maar zeg voor het gemak 200,- tot 300,-?

tjonge lol een degenlijk moederbord kost ongeveer 80 euro

je oude moederbord is micro-atx laten we die form factor maar aan houden zodat het nieuwe moederbord ook in je kast past :P

klikerdeklik

dit is een AM3+ moederbord hierop passen ook de nieuwe Bulldozer processors

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle informatie, ik neem je advies over en ga hem van de week bestellen.

kun je voor de zekerheid ook even zeggen welke voeding je hebt en hoeveel wattage deze kan leveren?

Bij het uitzoeken van een moederbord moet je opletten dat hij voor de processor 125 watt kan leveren, anders heb je als nog een probleem :)

De Phenom X6 gebruikt dat namelijk (als piek) ;)

Ja, met dat bord moet het prima lukken (staan meerdere types CPU's van 124w tussen) ;)

Ik heb een voeding die 550W produceert, zou dat genoeg zijn?

kan iemand me misschien ook uitleggen hoe ik die X4 810 kan overclocken? Aangezien ik toch binnen een aantal dagen een nieuwe set-up heb, dacht ik hier een beetje mee te proberen...

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan