AMD Phenom II X6 1055T vs i5 750 Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aldun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik ben bezig een nieuw pc in elkaar het zetten, gericht op hardcore gaming. Ik heb nu een lijstje met wat ik van plan ben te kopen (met een budget van €900 was dat nog redelijk moeilijk..), maar heb nog 1 vraag: welke processor moet ik? (En ja, daar zou ik dus ook het moederbord aan aan moeten passen).

Op dit moment heb ik op m'n lijstje:

De AMD Phenom heeft volgens een bekende van me een betere "hexacore" (Geen idee wat dat is, ik ben totaal geen hardware expert), en is daarom beter voor het gamen. Ook is het een 6-core en zal dus door games later beter benut worden.
Aan de andere hand heb ik gehoord dat de AMD flink onder doet voor de Intel qua kwaliteit, en dat ik daarom de Intel zou moeten kiezen.

Daarom vraag ik jullie even voor jullie suggestie, de AMD, de Intel of misschien toch nóg iets anders? En welk moederbord zouden jullie er bij aanraden? (Let op, voor het moederbord zou ik ongeveer €110 nog over hebben).

AMD: http://tweakers.net/pricewatch/25620....html#tab:info

Intel: http://tweakers.net/pricewatch/24496...re-i5-750.html

Ik ben een 15-jarige kiddo met weinig verstand van hardware dus maak het niet té moeilijk a.u.b :-).

Bedankt!
Thom

Alle links doen het niet ;)

Puur voor gaming dan pak je de i5.
Wil je straks ook rederen en videobewerken, neem dan de AMD.

Verkijk je niet op het leuke "hexacore"

Ah stom van me, had de links gewoon ff ge-copypaste, dus dat faalde een beetje. Videobewerken doe ik af en toe alleen voor de lol voor wat youtube-filmpjes, dus dan ga ik gewoon voor de intel, bedankt! Enige suggestie voor een moederbord dan? Want deze (die eigenlijk in het lijstje moest staan waarvan dus de link kapot is), is voor de AMD.

Zou gewoon die AMD X6 pakken :)

Qua prijs/kwaliteit is die veel beter als die wintel meuk :)

Daar gaan we weer met de eeuwige statiestiekjes e.d. :)

Jj roept hard het volgende:

Zou gewoon die AMD X6 pakken :)
Qua prijs/kwaliteit is die veel beter als die wintel meuk :)

Onderbouw het dan ook ;)

De TS geeft aan de pc te gebruiken voor hardcore gaming. Hierin is de i5 gewoon sneller in als de x6 1055.
Als dat niet zo was had ik de AMD wel geadviseerd.

Een andere optie zou het volgende kunnen zijn:
De AMD phenom 2 x4 955 ipv de i5 750. Dat bespaard weer een euro of 30.
Dan kun je er later (mits nodig) later altijd nog een x6 erin prikken.
(enig nadeel hierin is dat de 955 20% trager is in videobewerking ect)
Dat is dat een eigenkeus, 30 eurie in de zak houden of 20 extra performance buiten het gamen om.

Maarja daarin tegen kun je later op de 1156 socket ook een i7 inprikken, die op zijn beurt weer beter os als de x6 1050...

Het hangt er ook aan vast waar de TS meer trek in heeft. Deze geeft aan al enige "voorkeur" te hebben in de intel kwa kwaliteit.
(waar ik persoonlijk ook voor zou kiezen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan