AMD Phenom II X6 1100T òf Intel i7 Processor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaKevinFTW

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Nouja, de titel zegt het eigenlijk al, waaruit zouden jullie kiezen als je de keus had tussen een AMD en een Intel processor ?
Ik weet bij God niet welke beter is, en daarom schakel ik jullie hulp in. Ik vind in principe elke processor aanbeveling goed, maar mag niet meer dan 200 euro kosten. Verder is het zo dat hij vooral voor gamen gebruikt gaat worden en er een zware grafische kaart aan vast zit (weet niet of dit veel invloed heeft)

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, daar twijfel ik geen seconde aan ;)

P.S. in de titel staat een AMD processor, wat vinden jullie van deze?

Alvast Bedankt,
Kevin

zonder twijfel de I7

AMD phenom x6 zijn geen gamer cpu's
games van deze tijd kunnen niet alle core's aanspreken waardoor je enorm prestatie verlies krijgt
wil je tog gaan gamen met een AMD systeem raad ik je een AMD phenom II x4 970 aan
en dan kun je in de verre toekomst nog eens upgraden naar een hexacore

Alleen een i7 valt niet in je budget :) allemaal 220/230 + euro.

De snelste instel onder de 200 eurie is de i5 2500.
Alsnog sneller als de phenom II x6 1100

Alleen een i7 valt niet in je budget :) allemaal 220/230 + euro.

De snelste instel onder de 200 eurie is de i5 2500.
Alsnog sneller als de phenom II x6 1100

Tja, als ik een intel zou pakken dan is dat waarschijnlijk toch het liefst een i7. Als het echt 220 of 230 euro is, dan maakt me dat verschil ook niet uit. Als het maar niet heel ver erboven zit. Waar moet ik in dat geval dan op letten, waar is een game processor juist kenmerkend aan en wat moet hij minimaal hebben zeg maar?
Is het gewoon, de hoogste kloksnelheid of zit er nog meer achter ?

Kevin -

Edit: Vond net deze Intel i7 950, is deze eventueel geschikt, of denken jullie dat er een betere te vinden is voor die prijs (249 is toch echt het uiterste prijsklasse, dus liever niet verder erboven, een paar euro maakt natuurlijk niet veel uit!)

Laatst bewerkt:
Waarop te letten bij het kopen van een moederbord?

Hallo iedereen,

Aan mijn vraag kunnen jullie wel zien dat ik niet veel van moederborden af weet. Het enige dat ik wel weet is dat ze alle componenten van een computer met elkaar verbinden :thumb:, maar daarbuiten weet ik eerlijk gezegd niet waar ik op moet letten bij het aanschaffen van mijn moederbord. Even een beetje uitleg over mijn situatie:

Dit jaar, en dat zal aan het eind van de zomervakantie zijn, wil ik via www.alternate.nl een pc in elkaar laten zetten. Deze ga ik vooral gebruiken voor zware games (Zoals Call of Duty, Bad Company 2, Gta, en spellen die vanaf nu natuurlijk uitkomen), en daarvoor gebruik ik dan een goede grafische kaart. Verder zal de processor waarschijnlijk een intel i7 ofzo worden. Dan moet ik dus wel nog een goed moederbord hebben. Deze mag dus geen grafische kaart of processor inbegrepen hebben (daar heb ik niks aan lijkt me).

Verder heb ik op de Alternate site eens gekeken naar een aantal moederborden, maar ik weet echt niet waar ik zou moeten beginnen. Zouden jullie me op weg kunnen helpen? Budget is maximaal €200 en verder wil ik natuurlijk het beste voor die prijsklasse hebben.

Alvast bedankt voor de moeite bij het lezen ;)

Hopelijk kan iemand mij verder helpen,

Kevin-

Laatst bewerkt:
Mod edit

Ik heb je nieuwe vraag hierbij gevoegd.Dat kan mooi samen en ik zal topic verplaatsen naar sectie hardware--->upgraden.
Ik ben bang dat je anders voor ieder onderdeel een vraag gaat stellen.:D

ALs je een nieuwe pc bouwt, neem dan de nieuwste socket 1155

De i7 2600 is de snelste variant (255,-)
http://azerty.nl/producten/product_...2600-3-4-ghz-lga1155-socket-l3-8-mb-doos.html

De K versie heb je ook voor overklokken, maar die is 300,-
Stock zijn deze CPU even snel.

De 1 na snelste is dan de i5 2500 (177,-)
Sneller als een i7 950 in games
http://tweakers.net/pricewatch/273449/intel-core-i5-2500-boxed.htmlmes
Ja die i7 2600 ziet er erg goed uit, wel iets boven mn budget, maar dan weet ik wel dat ik nog even door moet sparen voordat ik de pc in elkaar kan zetten. Ik heb namelijk liever iets later een goeie pc dan vroeg een nieuwe pc waarvan ik over een jaar de componenenten ga veranderen.

Deze processor komt zeker op mijn lijstje!

Kevin-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan