AMD Phenom VS Intel i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

disaster9876

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Hallo, voor mijn nieuw systeem, wou ik graag weten wat de beste processor is:

Ik heb verschillende i7 processors gevonden: Ik ben geschrokken van de prijs, 229euro voor een 2.80GHz echter werd wel gezegd dat hij goed is.

Ik heb zelfs een AMD Phenom II x6 (een ware SIX-core) gevonden, voor het mooie prijsje van 225euro Die heeft aanzienlijk meer GHz en zelfs zes cores.

Dus... Waarom zijn ze even duur? En welke is het beste om games mee te spelen?

(btw: ik maak mijn nieuwe systeem vanuit de processor dus maakt compatibiliteit met mijn huidige systeem niet uit)

Bij voorbaat dank.

edit: Je mag het ook zeggen als de PhenomII x6 en de i7 vergelijkbaar zijn. Elk antwoord is welkom.

Laatst bewerkt:
Naar mij eigen mening en na veel te hebben gelezen ga je beter voor de i7.
De phenom x6 heeft een l3 van 6mb en de intel i7 heeft een l3 van 8mb en dat verschil zie je op sommig gebied heel goed.

Laatst bewerkt:
Iemand uit mijn klas zij: "cache geheugen is per core" (zal toch wel niet tellen bij l3)

Hmm, alleen ik vraag me af of die 2 extra cores en meer Ghz niet zwaarder tellen dan extra l3 caché

En op welk gebied zie je dat verschil dan heel goed?
Bij mijn nieuwe systeem komt 8Gb sddr3 RAM en ik wil hem gaan gebruiken voor gamen...

Welk game ondersteunt 6core?
Ik neem aan dat 6core elk spel kan spelen?

En dat in de toekomst er spellen zullen zijn waar je een 6core voor MOET hebben.

Bedoelen ze dat meer cache sneller schrijft naar HDD of RAM of beide?

Ohja, op www.canyourunit.com, kun je zien welk spel je wel of niet kan spelen...
Hier word gebruik gemaakt van je clock speed en cores, en die zijn hoger bij de amd dan bij de i7.

dat zou dus betekenen dat clock speed en het aantal cores uitmaakt welke spellen je kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan