AMD processor overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo!

Ik wil graag mijn AMD Sempron 3000+ overklokken. Op deze video gaat hij ook deze processor overklokken. Alleen hij gaat wel heel erg snel!
Ik weet hoe ik moet overklokken, maar kan ik dat dan ook tot 2,5 ghz doen? Alvast bedankt!

Tuurlijk kan dat. Je moet alleen zorgen dat e.e.a. wat lager ligt (ik zie zo snel niet tot hoe hoog hij hem overklokt). Het makkelijkst kan het nog altijd via de BIOS (vind ik). Gewoon wat aan de voltage en de core multiplier sleutelen, en klaar ben je.

wat is de core multiplier?
en hoeveel lager moet de voltage?
En als je klaar bent met overklokken, waar zie je hoe warm de processor is?

Alvast bedankt!

Ik weet hoe ik moet overklokken
Ehm, volgens mij ben je het woordje "niet" vergeten? Of zie ik dat nu verkeerd? Ik ben zelf geen expert op het gebied van overklokken (eerder een n00b), maar je zou toch echt moeten weten wat de core multiplier is een dat als je het voltage verhoogt, de snelheid omhoog gaat. Ook had je kunnen weten (als je wist hoe je moest overklokken) dat je de temperaturen kan aflezen in de BIOS en met programma's als CPUID en Everest.

Ga je dan eerst eens inlezen op dit forum en op andere fora.

oh ja, ik ga overklokken met het programmaatje ClockGen. Schijnt een goed programmaatje te zijn. Je hebt een soort pll nodig om te kunnen overklokken. je kunt dan uit verschillende kiezen.
Ik hem mijn pll daarvoor al gevonden.

Maar ik heb een vraagje: ik ging rustig aan overklokken, temperatuur bijhouden enz. Ik zit normaal op 1810 mhz, en ik ging even naar 1840 mhz, maar toen werd mijn beeld zwart, terwijl hij op 33C stond. ik heb dus snel het stroom eraf gehaald en weer opgestart.
Wat had dat kunnen zijn?

Waarschijnlijk kan je processor hoger niet aan? Daar moet je even op googlen (ervaringen van anderen enzovoorts).

in een eerder geplaatste topic had je het moederbord al genoemd
en dat moederbord is een OEM bord ik ben bang dat overklocken dan geen zin heeft
dit soort moederbordjes hebben hiervoor geen features

ook software matig overklocken is niet slim het moederbord kan dit wellicht niet aan

@firest0rm
Ik heb uw bericht gelezen net nadat ik heb overgeklokt en ik moet zeggen dat het succesvol is verlopen. ik draai nu op ongeveer 2122 mhz terwijl dat eerst 1808 mhz was. mijn temperatuur ligt nu tussen de 31 en de 36 graden. waarbij 31 graden bij weinig gebruik en 36 graden bij intensief gebruik.
tot nu toe gaat het goed, maar is dit goed voor mijn moederbord? Ik twijfel nadat ik uw bericht heb gelezen.

Vraagje tussendoor mijnerzijds: Wordt die overklok die je nu hebt ook in bios aangegeven??

nee. Ook na een heropstart is hij gewoon weer op 8010 mhz... Maar ik kan niet in de BIOS overklokken. Tenminste, ik zie het nergens staan. Kan ik mijn BIOS updaten zodat ik wel kan overklokken? of kan ik niet overklokken niet omdat ik een OEM processor heb?

EDIT: Volgens mij heb ik inderdaasd een oude versie, omdat mijn bios anders is dan die op internet. hij lijkt ook best wel oud.

Laatst bewerkt:
De processor is niet OEM, maar het moederbord. Het Bios heeft zeer beperkte instellingen op een OEM moederbord.

Dus dat progje geeft jou een overklok in mhz en bios doet dat dus niet. Dus heb je geen overklok.
Heb het nooit al iets gevonden die progjes.
Ik denk dat je het maar verder van je af moet zetten.

Ja, zou kunnen. Geeft je echter geen extra instelmogelijkheden voor het overklokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan