AMD Radeon™ HD 6570 pcie en voedingvraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkupku

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
na veel speurwerk denk ik dat vlgens mij de AMD Radeon™ HD 6570 de beste kaart is voor een low-budget. nu is mijn vraag er wordt op de site van amd een voeding van 400 watt minimaal aangegeven nu is mijn vraag ik heb een asrock n86-s3 ucc moederbord en die heeft pci-e x16 en dus niet 2.x zal dit voor de stroomvraag van de kaart iets uitmaken want op dit moment heb ik maar een 300wat voeding nou is budget voedings niet zo duur maar als het niet nodig is.

en heb ik de goede kaart te pakken of moet ik voor een andere gaan. en maakt het veel uit in snelheid als ik gddr 5 of 3 kies?? 2 versies

Laatst bewerkt:
Voor de stroom maakt dit niets uit, de stroom krijgt je kaart via een stekker van je voeding. Maar waarvoor wil je je computer gaan gebruiken? Anders heb je misschien een zwaardere (of lichtere) videokaart voor nodig. Zou je het merk en het typenummer van je voeding kunnen geven, of een foto van de zijkant van je voeding (daar zit een sticker met een tabel)

bedankt voor je reactie dat is me weer duidelijk dan ga ik maar voor de geforce gt 440 volgens de benchmark net een stapje minder maar heeft minder stroom nodig en is voldoende voor de games die ik wil spelen nou zit ik alleen nog met de vraag wat is beter/sneller 512 gddr5 of 1gb gddr3 want in deze twee varianten is hij verkrijgbaar. alleen is hij in de gddr5 variant alleen op besteltijd van meer dan 10 dagen te krijgen.

Dat is niet helemaal waar, low end videokaarten hebben vaak geen voedingskabel. (Mijn HD4550 in ieder geval). GT440 zou misschien wel werken in jouw systeem, maar vind het een klein beetje link. Waarschijnlijk heb je dit systeem niet zelf samengesteld (anders is het wel erg dom om een 300watt voeding te kiezen) en als dit dus een merk PC is, is het waarschijnlijk een zwakke voeding. (die misschien niet eens 300 watt aan kan) De GT440 wel verbruikt nog meer stroom dan de HD6570.
Ik raad je aan om of een nieuwe voeding te kopen en gelijk een sterkere kaart te kopen of een HD6450 te kopen.

volgens de gegevens van de site heeft de 440 toch minimum van 300
Maximum Graphics Card Power (W) 65 W
Minimum Recommended System Power (W) 300 W

en de 6570 400 Watt or greater power supply recommended (500 Watt for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)
heb het systeem wel zelf samengesteld maar had de voeding nog liggen en was toen goed genoeg dus geen nieuwe gekocht.

nou photoshop ik ook graag en vraag me af is de 6570 dan nog steeds beter of heeft photoshop meer aan de cuda van de geforce

en trouwens de HD6450 scoort in de benchmarkt van mark11 toch wel een stuk lager hoor. http://community.futuremark.com/hardware/gpu/AMD+Radeon+HD+6450/review tegen de http://community.futuremark.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+GT+440/review

Laatst bewerkt:
Het ligt ook aan de resolutie waar je op werkt en de grootte van je beeldscherm. Dus zou je die kunnen geven?

Dat komt omdat AMD misschien wat slimmer is. Daar klopt niks van want de HD 6570 verbruikt 50 watt en de GT 440 56 watt maximaal.

waarom moet je dan bv 400 wat voeding hebben als hij maar max 56 watt gebruikt??

Nogmaals, zou je een foto van de zijkant van je voeding kunnen maken? Daar staat waarschijnlijk genoeg informatie om te kijken of je een nieuwe voeding nodig hebt.

@pkupku

Heb jij dan geen andere spullen in je pc die stroom verbruiken, mb, processor, geheugen, harde schijven ?

Heb jij mijn eerdere bericht gelezen?
GT440 zou misschien wel werken in jouw systeem, maar vind het een klein beetje link. Waarschijnlijk heb je dit systeem niet zelf samengesteld (anders is het wel erg dom om een 300watt voeding te kiezen) en als dit dus een merk PC is, is het waarschijnlijk een zwakke voeding. (die misschien niet eens 300 watt aan kan)

@pkupku

Heb jij dan geen andere spullen in je pc die stroom verbruiken, mb, processor, geheugen, harde schijven ?

Heb jij mijn eerdere bericht gelezen?

heb het gelezen, en heb er zelfs antwoord op gegeven. niet gelezen? :)

afbeelding van mijn voeding
l-c-lc-a300atx-7325944.jpg

is niet van mijn eigen voeding maar gegevens zijn precies gelijk.

300 Watt gaat je piekvermogen zijn van de voeding.
Als die op 300 Watt gaat moeten draaien gaat je levensduur van je voeding maar van korte tijd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan