AMD radeon 6530D 1gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorydmulders

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hoi ik heb een pc met een AMD radeon 6530D 1gb en ik heb een vraag meer als een probleem. de laatste tijd heb ik mijn pc (die ik bijna een jaar heb) vergeleken kwa performance met de pc's van anderen die hem via de site hebben gekocht waar ik hem vandaan hebben, en mensen met dezelfde pc hebben in games meer performance als ik. waar ik achter ben gekomen is dat mijn videokaart maar 512mb dedicated video ram heeft. hoort dit geen 1gb te zijn, of heb ik het gewoon fout? ik weet niet superveel van pc's af maar dit viel mij gewoon op, omdat anderen meer fps hebben als ik. indien dit te veranderen is zou ik graag willen weten hoe :). voor de zekerheid ik heb:

Windows 8
AMD radeon 6530D 1gb
8 gb RAM
AMD a8-3870 processor
MSI a55m p33 moederbord.

ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

m.v.g. jordy

Hoi,

Dit zal je in de bios moeten regelen daar zal een optie staan om dit te verhogen of te verlagen dit wordt wel van je werkgeheugen af gepikt;) maar je hebt er 8 dus dat is geen probleem .

Laatst bewerkt:
Vraag mij af of je nu een PCI-e kaart hebt met die gpu of dat die in de cpu wordt gebruikt.

Indien het echt dedicated memory is zou het idd 1GB moeten zijn, indien in de cpu dan is het geen dedicated en kun je idd alleen de ram via de bios verhogen alhoewel DDR3 ram meestal trager is dan die op een videokaart, miss. verklaart dat het verschil in performance.

hoi ik heb daarnet wat in mijn BIOS staan neuzen, maar ik kon niet echt iets vinden. zoals ik al zei ik ben niet supergoed met pc's en ik weet dus niet echt waar ik naar moet zoeken. ik zie een hoop opties staan maar ben bang dat ALS ik al iets verander, dat dan mijn pc flink kan verknallen.

uitdraai van de summary of van de grafische kaart? kzal de summary alvast wegzetten

Operating System
Windows 8 Pro 64-bit
CPU
AMD A8-3870 23 °C
Llano 32nm Technology
RAM
8.00GB DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI A55M-P33 (MS-7786) (P0) 42 °C
Graphics
G226HQL (1920x1080@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon HD 6550D (MSI) 18 °C
Hard Drives
466GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA) 29 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NS90 ATA Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
AMD High Definition Audio Device

Bedoelde de meer uitgebreide uitdraai, die kun je in tag's zetten zodat het niet te groot wordt.

Overigens staat in de downloadbare versie van het manual vrijwel niets over de instellingen in de bios maar bij video zal vast wel iets over de geheugentoewijzing staan.
Op het eerste gezicht lijkt het mij een gpu in de cpu wat wordt gebruikt maar dat kun je toch zelf zien aan te achterkant of er een insteekkaart inzit? daar lees ik niets over.

het is inderdaad een gpu in de cpu.

HTML:
             CPU
		AMD A8-3870
			Cores	4
			Threads	4
			Name	AMD A8-3870
			Code Name	Llano
			Package	Socket FM1 (905)
			Technology	32nm
			Specification	AMD A8-3870 APU with Radeon HD Graphics
			Family	F
			Extended Family	12
			Model	1
			Extended Model	1
			Stepping	0
			Revision	LN1-B0
			Instructions	MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, SSE4A, AMD 64, NX, VMX
			Virtualization	Supported, Enabled
			Hyperthreading	Not supported
			Fan Speed	3225 RPM
			Bus Speed	99.8 MHz
			Stock Core Speed	3000 MHz
			Stock Bus Speed	100 MHz
			Average Temperature	16 °C
				Caches
					L1 Data Cache Size	4 x 64 KBytes
					L1 Instructions Cache Size	4 x 64 KBytes
					L2 Unified Cache Size	4 x 1024 KBytes
				Core 0
				Core 1
				Core 2
				Core 3

Graphics
		Monitor
			Name	G226HQL on AMD Radeon HD 6550D
			Current Resolution	1920x1080 pixels
			Work Resolution	1920x1040 pixels
			State	Enabled, Primary, Output devices support
			Monitor Width	1920
			Monitor Height	1080
			Monitor BPP	32 bits per pixel
			Monitor Frequency	60 Hz
			Device	\\.\DISPLAY1\Monitor0
		ATI AMD Radeon HD 6550D
			Manufacturer	ATI
			Model	AMD Radeon HD 6550D
			GPU	Sumo
			Device ID	1002-9640
			Subvendor	MSI (1462)
			Current Performance Level	Level 0
			Voltage	1.000 V
			Technology	32 nm
			Release Date	Jun 15, 2011
			DirectX Support	11.0
			DirectX Shader Model	5.0
			OpenGL Support	4.0
			GPU Clock	600.0 MHz
			Temperature	17 °C
			Core Voltage	1.000 V
			Driver version	12.104.0.0
			ROPs	8
			Shaders	400 unified
			Memory Type	HyperMemory
			Memory	512 MB
			Pixel Fillrate	4.8 GPixels/s
				Count of performance levels : 2
						Level 1
							GPU Clock	282 MHz
							Memory Clock	667 MHz
						Level 2
							GPU Clock	600 MHz
							Memory Clock	667 MHz

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je laatste bericht even aangepast inplaats van een quote een in een tag gezet even korter en duidelijker.

Dan heb je nog ruimte om er een PCI-e grafische kaart in te zetten mocht je met de performance van deze niet gelukkig zijn.

Indien je dat gaat doen en je hebt hem, eerst in de bios daarvoor kiezen als de kaart erin zit en de monitor nog aan de onboard hangt, na saven uitzetten en de monitor aan de insteekkaart hangen en booten.

Dan heb je nog ruimte om er een PCI-e grafische kaart in te zetten mocht je met de performance van deze niet gelukkig zijn.

Indien je dat gaat doen en je hebt hem, eerst in de bios daarvoor kiezen als de kaart erin zit en de monitor nog aan de onboard hangt, na saven uitzetten en de monitor aan de insteekkaart hangen en booten.

je weet dus niet welke optie ik moet pakken om het videogeheugen van deze van 512 terug naar 1gb kan krijgen in de BIOS.

Nope, heb een Asus en een Asrock bord en daar staat het bij advanced en share memory maar aangezien er PCI-e kaarten inzitten en het daar op auto staat wordt er niets geshared.

Zou je manual even doorspitten maar mocht het dezelfde zijn die je kunt downloaden dan heb ja daar ook niets aan en zul je de opties in de uefi bios door moeten worstelen, soms staat het gewoon bij video.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan