amd radeon hd of amd workstationkaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

godmode

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
hallo allemaal
terug van weg geweest.
de laatste tijd ben ik bezig met udk en blender maar mijn ouwe videokaart trekt het niet meer.
ik krijg namelijk bij grote complexe dingen witte balken in beeld.
dus nu wil ik een ieuwe videokaart kopen maar zal ik een amd radeon hd of een amd workstation kaart kopen? de prijs is van 0-38 eurie.

voor 38 euro een nieuwe videokaart kopen voor 3d bewerking?

tja. ik weet niet wat je nu hebt maar voor 38 euro heb je geen goede kaart die geschikt is voor 3d bewerkingen.

38 euro is niet een heel groot budget, misschien Marktplaats? Daar is een 8800GT al voor 40 euro te krijgen. Maar dan krijgen we weer het verhaal van de voeding, of dat die goed genoeg is. En zo voort. Kortom, eerst wat informatie over je PC? Voeding is dat grote blok binnen je PC waar de stekker naar toe loopt. Even de kast open maken en lezen wat er op de stikker staat (vooral merk + wattage belangrijk!)

soory m'n budget is 0-380 euro.:o
ik heb een 530 wat van be quit.
en een asrock 870 extreme 3 mobo met phenom 2 955 op 3.2

Laatst bewerkt:
Kijk, dan is het een heel ander verhaal. Doe je alleen 3D rendering of ook gaming?

vooral rendering maar soms ook een spelletjes zoals a.va.
wat ik heb ontdekt is dat de drivers een groot verschil maken tussen de videokaarten. bij workstationkaarten zijn de drivers geoptimaliseerd voor bepaalde software maar ik weet niet of blender daar bij zit.

Laatst bewerkt:
@godmode, een Phenom II 955? Sorry, maar er was toch alleen een Dell Dimension en een lapjap daar? Of zit ik nou fout?

OT:
Tsja, een radeon zal voldoen denk ik.

Als hij bijna alleen maar video rendering doet is een ATI FirePro V5800 misschien een beter idee?

@Paranoid: zou kunnen, maar de prijs is redelijk hoog. Tenzij dat niet zoveel uitmaakt voor Godmode.

opzich is een radeon wel een optie maar tijdens het 3d renderen maakt hij fouten wat ik heb ergens gelezen dat een radeon is gericht op snelheid en een firepro op stabiliteit. de prijs is zo hoog om dat de drivers speciaal zijn geoptimaliseerd. maar aangezien ik nu bezig ben met een auto die erg complex:shocked: is is het volgens mij wel zinvol of wil iemand mij nog op andere gedachten brengen?

ja dat weet ik ga wel gamen op m'n ps3. en de pc dan maar gebruiken voor 3d

Voor renderen is dan de FirePro V5800 de beste. Houd wel rekening met lange levertijden, dit zijn geen kaarten die aan de lopende band verkocht worden dus zijn meestal niet op voorraad.

oké dan neem ik wel de firepro v5800. bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan