AMD sockets

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
hallo

ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met het samenstellen van pc`s voor vrienden/familie. maar ik snap niet helemaal hoe het op het moment werkt met de sockets van AMD.

wat ik namelijk begrijp van AMD: je kan een AM3 CPU ook gebruiken op een AM2+ moederbord, alleen je levert dan wel weer in aan snelheid. op een AM2 socktet kun je enkel AM2 CPU`s gebruiken. klopt dit??

bedank

Ja volgens mij wel. Ze zijn backwards compatible dus am3 past op am2+ en am2 maar am2 past alleen op am2. AM2+ past op am2 en am2+.

wat ik ook wel eens heb gehoord is dat je inleverd aan snelheid als je een am3 cpu op een am2 socket zet, is dat waar? en ik dacht dat een AM3 cpu alleen op socket AM3 en AM2+ kon, maar hij kan dus ook op gewoon am2??

Ja hij past ook op de meeste am2 boarden (meestal een bios update vereist). Je levert dan wel snelheid in, maar hij past wel. Op een AM2+ board leven je ook snelheid in omdat je geen ddr3 gehuegen kan gebruiken.

ok, bedankt. dan is de vraag opgelost, wat ik dan alleen nog wil weten, waarom is ddr3 geheugen sneller?? stel je hebt ddr2 1333MHZ en ddr3 op dezelfde snelheid, is ddr3 dan sneller??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan