AMD-V support maar volgens windows niet. en is aan in bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
253
hallo,
ik weet niet of dit hier hoort?


ik volg het niet meer AMD-v of ook wel SVM is support en aan, maar windows of iets ziet niet dat het er is.
virtualbox zegt dat bijv. en een android emulator zegt dat hij uit is of er niet is.

als ik speccy op start en kijk zegt hij no support.
maar als ik bijv. msi command center opstart staat AMD-V er gewoon tussen als support.
heb in de bios ook al SVM aan gezet?

tijdje geleden heb ik nog wel virtualbox gebruikt met geen problemen maar nu ziet hij de AMD-V niet meer?

waar ligt dit aan?

hardware:
CPU: AMD FX-6300
moederbord: Msi 970 gaming
ram: 2x 4GB
videokaart: MSI amd 390 gaming
Opslagschijf: Samsung ssd 850 evo 500gb
windows 10

alvast bedankt

rino26
 
Misschien toch nog eens de BIOS doorlopen en kijken of alle instructies ook aanstaan. IN de tussentijd eventueel bezig geweest met overclocken?
 
heb wel overgeclockt
alle setting staan gewoon goed in de bios. heb het wel 3 keer als niet vaker is gecheck.
 
Er zijn een aantal problemen bekend met overclocken en de virt instructies, maar lijkt niet aan de orde. Kan zo niets anders bedenken dan bios default en weer instellen. Lijkt me sterk dat windows de instructies blokkeert. Dat is eventueel met een boot-cd/usb anders nog wel uit te sluiten.
 
Hoi,
Wellicht dat deze link licht werpt op 't probleem.
AMD-V is always enabled if you’re using an AMD processor that supports it, so there’s no BIOS or UEFI firmware setting you need to change. However, if you have another hypervisor (like Microsoft’s Hyper-V) using AMD-V, you may see a message saying it’s not available.
 
opgelost. en bedankt. door hyper-v uit te zetten werkt het weer. wist niet dat als hyper-v aan staat dat hij geen andere programma's recht geeft op AMD-V best vreemd vind ik zelf
 
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
Je kunt de status v.h. topic zelf naar opgelost zetten (rechtsboven in je beginposting).
Status naar "opgelost".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan