amd VS intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

drastico

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Hallo iedereen,

ik zit met een vraag:
ik ga een nieuwe computer kopen maar ik twijfel tussen 2 procesoren.
de AMD FX-6100 of intel I5-2300?

ik gebruik mijn pc voor games.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ligt er ook aan of je wil gaan overclocken of niet.
de amd processor is, icm andere koeling, goed geschikt om over te clocken.
De Intel processor daarentegen is moeilijk over te clocken, tenzij je de 2300k neemt.

Laat je overigens niet misleiden doordat de AMD processor meer cores heeft, de intel processor zal op zijn minst even goed presteren en waarschijnlijk zelfs beter.

Ikzelf heb gekozen voor een Intel (I7 2600k) welke goed presteert ook bij games.
Ik zou dus voor de Intel processor gaan maar als je gaat overclocken is de AMD processor de beste keus

als je echt goed wilt kunnen gamen en daarnaast ook overklok mogelijkheden wilt hebben, zou je beter 50 euro extra kunnen uitgeven en voor de i5-2500k gaan. deze is momenteel een van de betere keuzes.

de 2300K bestaat niet en een i7 2600K is totaal overbodig voor games, een i5 2500K behaald de zelfde prestaties

de AMD bulldozer serie cpu's zijn kwa gaming prestatie zwak tegen overgesteld van Intel Sandy bridge cpu's

Laatst bewerkt:
de 2300K bestaat niet en een i7 2600K is totaal overbodig voor games, een i5 2500K behaald de zelfde prestaties

de AMD bulldozer serie cpu's zijn kwa gaming prestatie zwak tegen overgesteld van Intel Sandy bridge cpu's

Sorry je hebt gelijk, ik vond wel een i5 2300k bij pixmania maar dat bleek een fout te zijn. Overigens raad ik hem ook geen 2600k aan maar zeg alleen dat hij goed presteert bij games

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan