amd xp 2100

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvberkel

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Mijn computer ging tijdens het spelen van een spelletje
afsluiten en opnieuw starten . Als windows bijna opgestart was ging hij weer opnieuw en weer opnieuw
Een soort opstart lus of zo. Ik heb toen format C: gedaan (windows 98 se ,werkte meer dan een jaar probleemloos)) en het leek weer goed te werken. Tot na een paar uur het weer gebeurde.
Ik heb toen software matig de klok snelheid van mijn processor verlaagd van 133 naar 100. Dit gebeurde nadat ik de bios instellingen op standaard insteld heb.Hij starte weer normaal op maar de procesor wordt nu herkend als een amd xp 1500 terwijl het een amd xp 2100 is. Als ik de kloksnelheid weer verander naar 133 dan blijft hij windows steeds weer opnieuw starten.
Ik denk dat de processor zijn beste tijd gehad heeft,
maar voor dat ik een nieuwe koop wil wel graag jullie mening. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn,voeding?
Ik heb ook niet recent nieuwe software er op gedaan dus dat kan het ook niet zijn . De temperatuur van de processor zit tussen de 29° - 45° en word geregeld door de progje cpuidle en mbm 5 en ik kan als dat nodig is de fan speed regelen. Maar met deze temp lijkt mij dat niet nodig.
msi kt4 ultra is het mainboard

met vriendelijk groet Martin

Laatst bewerkt:
Wat is de temp van je processor? Meestal bij veel reboots zijn de temps te hoog. Je hebt een amd athlon 1500 omdat je de FSB op 100 hebt gezet, dat keer de multiplier volgens mij is je multiplier 13x100 dus 1300Mhz dus een amd athlon 1500. Maar waarom een FSB van 100 is dit de enigste stabiele FSB.

Greetz

Ik heb dezelfde processor en hetzelfde probleem gehad. Bij mij lag echter het probleem bij de drivers van de videokaart, ik moest oudere (en moeilijker te vinden) drivers downloaden die het wel deden bij mijn moederbord en processor, ligt het niet daaraan? Ik kreeg een blauw scherm met "informatie" bij de uitval. Na eindelijk de fout te kennen heb ik via google gezocht en de juiste drivers gevonden, waren er meer met hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan