Amd500 Werkt Maar Op 20 % Speed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CordenH

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo,
Ik heb een ASUS P5A MB met een AMD 500/k2 proc. en 3 maal 128 Mb geheugen op 133 Mhz en een 20 Gb schijf en een Geforce 400 32 Mb videokaart.
Dit systeem werkte met Win ME redelijk vlot voor de tijd
dat er nog geen P4 waren. Nu echter heb ik er Win XP pro en SP2 opgezet en het ding is echt niet vooruit te branden. Ter vergelijking heb ik op een oude laptop van 366Mhz ook dit OS staan en dit loopt wel redelijk snel.
Ik heb ingelogd bij PC-PITSTOP en deze verteld mij dat de processor slecht 17 % presteert dan een vergelijkbaar systeem.Alle jumpers nagekeken, multiplier,dual-voltage,bus freq, alles goed.
Nieuwste video-driver aanwezig. Mogelijk een niet correcte instelling in de bios, maar welke? Zo snap ik ook de LATENCY TIMER instelling niet, staat op 32.
Ik zal ongetwijfeld zelf iets verkeerd doen, maar weet echt niet wat.Kunt U mij helpen?
Cor den Hollander
Vlaardingen

Welkom op Helpmij.:)

PCI LATENCY TIMER
De PCllatency Timer bepaalt hoelang een apparaat de PCI-bus bezet kan houden. Hoe hoger deze waarde, hoe langer een apparaat de bus kan contro- leren. Een apparaat dat controle krijgt over de bus, moet altijd nog even wachten voordat de bus ook effectief

Het toewijzen van systeembronnen kon gebeuren door het BIOS, door het besturingssysteem of met de hand. ingezet wordt. Een te lage instelling zal de effectieve bandbreedte van de bus verlagen. Een hoge waarde doet de bandbreedte daarentegen toenemen. Een te hoge instelling veroorzaakt echter dat sommige apparaten te lang moeten wachten op toegang tot de
bus, wat zich kan vertalen in haperen- de muziek of een schokkerig bewegen- de muis.

Standaard is de PCI Latency Timer meestal ingesteld op 32 cycles. De optimale instelling is erg systeemaf- hankelijk en wordt het best proefon- dervindelijk bepaald. Uitproberen, dus!
Bron:
http://home.casema.nl/richardbakker/bios.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan