American Audio VMS 4.1 (microfoon instellen + 3 en 4 deck) Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

PromoProduction

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
Beste

Ik heb sinds enkele dagen een American audio VMS 4.1 Controller

Nu heb ik 2 vragen.

Vraag 1:
- Ik zou graag mijn microfoon aansluiten op mijn VMS 4.1, en dus live uitzenden (streamen) als een radiozender. Ik gebruik hiervoor Virtual DJ pro 7.
Er werd mij verteld om de ASIO soundcard te gebruiken. Ik krijg wel muziek maar geen stem op mijn pc. (Mijn pc word verbonden met mijn VMS doormiddel van usb kabel.)
Kheb al wat geprobeerd bij Advanced config, maar telkens als ik opsla, dan blokkeert VDJ (waarschijnlijk omdat mijn instelling niet goed staan)
Deck2.jpg
Kan iemand dit in stappen uitleggen, zodat ik via mijn controller (VMS 4.1) muziek kan mengen + mijn stem kan uitzenden door middel van microfoon.

Vraag 2:
- Ik heb met mijn VMS 4.1 een vier controller deck.
Als ik in VDJ mijn deck 1 en 2 gebruik. Dan gaat dit zonder problemen. (en hoor dit ook op mijn headset, die aangesloten is op VMS4.1)
Maar als ik deck 3 &4 gebruik dan zie ik wel op VDJ dat mijn songs worden afgespeeld (Equalizer beweegt)
Maar er komt geen geluid uit mijn headset die aangesloten is op mijn controller (VMS 4.1)
Deck.jpg
Waarschijnlijk ligt het probleem bij de hardware (knopje, instelling die moet veranderen?)
vms4-traktor_.jpg

heb de schakelaar van 4 OUT naar 8 OUT verandert maar dit heeft geen effect.
+ Ik zet al mijn kanalen op USB. (vooraan schakelaars USB/ANALOG)

Weet iemand hoe je dit kan veranderen?

Alvast bedankt!

Mvg
Nick

BTW: Mocht u meer vragen hebben bij bepaalde instellingen, dan geef ik u enkele informatie of afbeeldingen.

Mijn excuses, ik weet dat helpmij.nl niet echt is geschikt voor problemen rondom controllers.
Maar je weet nooit.

Laatst bewerkt:
Beste, Als je gebruik wil maken van een micro met de vms 4.1 moet je ook vooraan de knop aanzetten voor micro, je kan er zelfs 2 gebruiken....
Is je probleem hiermee niet opgelost moet je idd bij advanced config Asio instellingen aanpassen en aangeven dat je een micro gebruikt ;)
Btw: Ik las dat je de schakelaar voor 4 of 8 kanalen gebruikt zonder effect zeg je ? Die schakelaar zomaar verplaatsen terwijl je toestel aanstaat IS NIET AAN TE RADEN !
Enkel verzetten van stand als je toestel uit staat en het effect zal pas toegepast worden als je het toestel terug aanzet.
Verder wil ik je nog meegeven dat als je geen analoge toestellen aangesloten hebt alle keuzeknoppen op USB te zetten
Als je de 4 kanalen wil gebruiken moet de positie op 8 OUT staan en moet je ASIO ook zo configureren !
Je post staat hier van 30-06 zie ik, mocht je probleem nog niet opgelost zijn laat gerust iets weten !
Ik heb dezelfde en alles werkt ! (na lang zoeken)

Je bedoelt dat de VU leds bewegen want een equalizer (toonregeling) beweegt nooit uit eigen beweging... :d

Beste

Ik heb sinds enkele dagen een American audio VMS 4.1 Controller

Nu heb ik 2 vragen.

Vraag 1:
- Ik zou graag mijn microfoon aansluiten op mijn VMS 4.1, en dus live uitzenden (streamen) als een radiozender. Ik gebruik hiervoor Virtual DJ pro 7.
Er werd mij verteld om de ASIO soundcard te gebruiken. Ik krijg wel muziek maar geen stem op mijn pc. (Mijn pc word verbonden met mijn VMS doormiddel van usb kabel.)
Kheb al wat geprobeerd bij Advanced config, maar telkens als ik opsla, dan blokkeert VDJ (waarschijnlijk omdat mijn instelling niet goed staan)
Bekijk bijlage 158323
Kan iemand dit in stappen uitleggen, zodat ik via mijn controller (VMS 4.1) muziek kan mengen + mijn stem kan uitzenden door middel van microfoon.

Vraag 2:
- Ik heb met mijn VMS 4.1 een vier controller deck.
Als ik in VDJ mijn deck 1 en 2 gebruik. Dan gaat dit zonder problemen. (en hoor dit ook op mijn headset, die aangesloten is op VMS4.1)
Maar als ik deck 3 &4 gebruik dan zie ik wel op VDJ dat mijn songs worden afgespeeld (Equalizer beweegt)
Maar er komt geen geluid uit mijn headset die aangesloten is op mijn controller (VMS 4.1)
Bekijk bijlage 158325
Waarschijnlijk ligt het probleem bij de hardware (knopje, instelling die moet veranderen?)
vms4-traktor_.jpg

heb de schakelaar van 4 OUT naar 8 OUT verandert maar dit heeft geen effect.
+ Ik zet al mijn kanalen op USB. (vooraan schakelaars USB/ANALOG)

Weet iemand hoe je dit kan veranderen?

Alvast bedankt!

Mvg
Nick

BTW: Mocht u meer vragen hebben bij bepaalde instellingen, dan geef ik u enkele informatie of afbeeldingen.

Mijn excuses, ik weet dat helpmij.nl niet echt is geschikt voor problemen rondom controllers.
Maar je weet nooit.

Bedankt voor uw antwoord

Beste

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb alles gedaan wat u hierboven vermeld, maar toch werkt het niet. ( USB modus, ik werk op 4 OUT)
Zou U eventueel een screenshot kunnen nemen van uw instelling (advanced) van Virtual Dj. + Hoef ik in mijn mixer instelling van mijn pc iets te veranderen?
Alvast Bedankt

Ik heb eigenlijk een nieuw vraagje. Hoe kan ik voorbeluisteren? Dus luisteren naar men Deck 2 zonder dat ik hem opneem.
Normaal zou dit vlot moeten lukken door gewoon de toets in te drukken boven de schuif, maar waarschijnlijk is mijn "Mapping" niet perfect, denk ik.
U heeft u dit staan?

Heel erg bedankt

Groeten
Nick

De 2e vraag heeft met de mapping te maken, uw pfl is ni of ni juist gemapt.
Zal straks een goeie mapper online zetten + de ASSIO configuratie.

Beste

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb alles gedaan wat u hierboven vermeld, maar toch werkt het niet. ( USB modus, ik werk op 4 OUT)
Zou U eventueel een screenshot kunnen nemen van uw instelling (advanced) van Virtual Dj. + Hoef ik in mijn mixer instelling van mijn pc iets te veranderen?
Alvast Bedankt

Ik heb eigenlijk een nieuw vraagje. Hoe kan ik voorbeluisteren? Dus luisteren naar men Deck 2 zonder dat ik hem opneem.
Normaal zou dit vlot moeten lukken door gewoon de toets in te drukken boven de schuif, maar waarschijnlijk is mijn "Mapping" niet perfect, denk ik.
U heeft u dit staan?

Heel erg bedankt

Groeten
Nick

Heel erg bedankt.

De mapping die ik gebruikte had ik gedownload van een website speciaal voor mappings. Maar dat was dan VMS4
En dus niet VMS4.1 . Zo moest ik zelf wat mapping configuraties doen en waarschijnlijk is dat niet helemaal ok.

Alvast bedankt

mvg
Nick

ASIO settings.jpgVoor uw andere probleem moet je in ASIO Settings zijn, ni in vdj...(die instellingen lijken juist zoals ik zag)
Voor asio settings moet je bij uw programma's kijken, daar kan je elk kanaal appart configureren.
In uw geval moet midlog 1 en 4 ook actief staan met OUT 5&6, OUT 7&8. (zie afbeelding)

Laatst bewerkt:
Advanced config

Beste,
Bij de advanced config in vdj, verwijder de master. Waarom wijs je deze toe aan een geluidskaart ? De vms heeft een eigen geluidskaart...
De "assign" draaiknoppen vooraan op de vms staan aan een kanaal toegewezen of uit ?
Hoe is je vms juist opgsteld ? VDJ met 4 spelers ? Of 2 spelers + 2 cd spelers of platendraaiers ? Alleszins als je de 4 kanalen wil gebruiken moet de modus op 8 OUT staan (de knop enkel verzetten als de vms uit staat)

Bekijk bijlage 163143
Ziehier mijn "advanced" config. Ookal heb ik hem maar basic staan ;)

Die master heb ik gedaan zodat ik dan kan luisteren via mijn pc uitgang, zo kan ik toch een beetje voorbeluisteren (wroetelen)
Mijn assign knoppen staan ingesteld op CF A = Ch1 - CF B = Ch4
Mijn Vdj is opgesteld met 4 spelers (Dus alleen mijn VMS 4.1) . Maar momenteel gebruik ik dus 2 decks MIDILOG 2 en MIDILOG 3
Dus mijn knop staat ook op 4 OUT.

Kan u de mapping geven, of toch de action + key voor de PFL (CUE) voorbeluisteren.

mvg

Verwijder dus de master maar bij de instellingen ;-)
De Assign knoppen op "uit" zetten.
Via volgende link kan je mijn mapping dowloaden want ik denk dat daar je probleem zich grotendeels bevindt..
http://www5.zippyshare.com/v/99232321/file.html
Het xml bestand plaats je dan in de map "mappers" en die vindt je in de map "virtualdj" in "mijn documenten"
De mapping zal vanzelf laden als je vdj opstart.
Succes alvast en laat iets weten of het gelukt is !
Grtz,

Die master heb ik gedaan zodat ik dan kan luisteren via mijn pc uitgang, zo kan ik toch een beetje voorbeluisteren (wroetelen)
Mijn assign knoppen staan ingesteld op CF A = Ch1 - CF B = Ch4
Mijn Vdj is opgesteld met 4 spelers (Dus alleen mijn VMS 4.1) . Maar momenteel gebruik ik dus 2 decks MIDILOG 2 en MIDILOG 3
Dus mijn knop staat ook op 4 OUT.

Kan u de mapping geven, of toch de action + key voor de PFL (CUE) voorbeluisteren.

mvg

Beste

Het lukt inderdaad. Maar mijn Volume sliders van Virtual dj bewegen niet mee. Dus stel dat ik dan een mix wil opnemen, dan neemt hij al de muziek op die speelt op mijn virtual dj.
Als ik er dan voor kies om mijn sliders in te stellen op virtual dj (zodat ze bewegen) dan werkt mijn PFL niet meer...
Ik word er moedeloos van..

mvg

Hoe kan jij er voor kiezen om die vu sliders in vdj in te stellen ? In alle geval werken je vu meters op de vms toch wel ? t zijn die da je moet vertrouwen nu ! De vms neemt namelijk de volledige controle qua geluid op zich nu. Wel raar dat je vu meters in vdj ni bewegen maar ook daar zal ergens iets ni juist zijn.
De muziek die je mixt zal opgenomen worden van de master uitgang van je vms...
Je moet de vms wel terug op 8 OUT (voor de 4 kanalen) zetten en in het programma ASIO instellingen de 2 IN op master record.
In de opties van vdj kan je de crossfader inactief zetten, kijk eens of dat ook zo staat. (ik weet dat t ni simpel is om de vms juist te configureren met vdj maar eenmaal de configuratie ok is zal je'r veel plezier aan beleven !)

Beste

Het lukt inderdaad. Maar mijn Volume sliders van Virtual dj bewegen niet mee. Dus stel dat ik dan een mix wil opnemen, dan neemt hij al de muziek op die speelt op mijn virtual dj.
Als ik er dan voor kies om mijn sliders in te stellen op virtual dj (zodat ze bewegen) dan werkt mijn PFL niet meer...
Ik word er moedeloos van..

mvg

Beste

Niet vergeten dat ik via USB alles opneem. Dus hetgeen wat zich voordoet:

- Ik heb de schuifers (VDJ) gekoppeld met mijn schuivers van de VMS4.1
Als ik met mijn linkerschuif van de VMS4.1 naar beneden ga, dan doet mijn schijf op VDJ hetzelfde.
Als ik op de PFL knop op mijn VMS4.1 klik dan hoor ik niets.

Maar als ik mijn schijf van VDJ helemaal open zet. En hem niet koppel met mijn VMS, zodat ie niet verschuift. Dan kan ik wel voorbeluisteren doormiddel op de PFL knop te duwen. (bij mijn VMS)

Mijn instellingen staan op 8 OUT.

Het probleem die zich voordoet is dus namelijk dat het opnemen gebeurt aan de hand van de schuivers op mijn VDJ en niet op mijn VMS.

Ik wil gerust teamviewer doen, maar ik denk dat alles correct staat....

Mijn excuses, voor u moet dit zeer vervelend zijn, omdat uw uitleg niet werkt bij mij. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb al video's bekeken op youtube, en zie geen verband.

volume.jpg

Mocht ik voor een publiek staan en via kabels analoog aansluiten op boxen. Dan veronderstel ik dat ik zeker kan voorbeluisteren.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk neem je alles op via USB, is bij mij ook zo !
Er klopt iets niet want als alles juist ingesteld staat wordt alles door de vms bestuurd ! (dat is nu net zo opmerkelijk bij de vms)
Dus ofwel neemt de software de controle, ofwel de vms, vandaar dat in de mapping de benaming "false" is opgenomen....
Ivm je pfl, het volume staat toch open vooraan je vms ???

Bedoelt u dan de knop om te regelen tussen CUE / CUE MIX / MASTER (die staat op CUE MIX)
Mijn GAIN volume (waar hoofdtelefoon op is aangesloten) staat ook open (aan)

Desnoods maak ik een video. En leg ik het eens uit. Maar dit zal voor morgen zijn.

Alvast bedankt voor uw geduld ;)

of je masteruitgang op een versterker met boxen aangesloten is of niet heeft niks te maken met je pfl hoor, wat je afspeelt op de vms moet je kunnen voorbeluisteren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan