Amerikaanse dvd's op xbox??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelly

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hallo,

Iemand die ik ken heeft een tv-serie op amerikaanse dvd('s) staan.
Deze kan je echter niet op een europese dvdspeler afspelen :( . Mijn vraag is,
als je een dvd-systeem op je xbox hebt, kan deze de amerikaanse dvd's dan WEL afspelen??

alvast bedankt & groeten, Jelmer

Americaanse dvd's zijn toch NTSC? Als je speler regio vrij, moet ie het voor zover ik weet kunnen afspelen. Die van mij ondersteund zowel PAL(wat wij hebben) als NTSC.

Laatst bewerkt:
Het heeft vooral met de regio te maken.... amerikaanse dvd's zijn regio 1, onze regio 2...
Je kunt je x-box [als die het niet al is] links en rechts "regiovrij" laten maken...

ErpCity zei:
Het heeft vooral met de regio te maken.... amerikaanse dvd's zijn regio 1, onze regio 2...
Je kunt je x-box [als die het niet al is] links en rechts "regiovrij" laten maken...

Hoe kan ik weten of hij niet al regiovrij is? Wat gebeurt er dan als je hem regiovrij laat maken? Is dat duur? Waar kan dat dan?

srry, zoveel vragen...

Laatst bewerkt:
Regio vrij maken, zal wel met het ombouwen(chip plaatsen) te maken hebben, dit is nog steeds niet toegestaan in Nederland. Ben bang dat we je hier daarmee niet verder kunnen helpen.:(

Om te zien of ie regiovrij is stop je er zo'n amerikaanse dvd in... speelt ie 'm dan is ie regiovrij, speelt ie 'm niet dan is ie regio 2.... hoe makkelijk of moeilijk regiovrij maken is ligt de versie van de x-box, bij sommigen is het een chip, bij sommigen een flash en bij 1.6 kan het zelfs softwarematig... Het bericht van Crash lezend herinner ik mij opeens weer alle spelregels van het forum, dus kan ik je verder even niet helpen... Google er eens vrolijk op los zou ik zeggen........

En toch zijn er DVD spelers die regiovrij te maken zijn, maar niet altijd NTSC en PAL afspelen.
Dus wees voorzichtig tenzij je van zwart-wit beeld houdt.

A.J. zei:
En toch zijn er DVD spelers die regiovrij te maken zijn, maar niet altijd NTSC en PAL afspelen.
Dus wees voorzichtig tenzij je van zwart-wit beeld houdt.
Idd, mijn ouders zijn 2 weken geleden weggeweest naar amerika (wel fijn met een broer en er bij een een aantal game computers....) ze kwamen terug met een boel souveniers waaronder DVD`s, mijn vader kon ze niet afspelen in zijn laptop, maar ik had wel net een fijne DVD-RW +/- Double layer aangekregen van Gls :) samen met de nero afspeel software, hiermee kon ik hem perfect lezen, maar met powerDVD niet.

Met het programma "DVD Region en CSS Free" kun je de problemen van je pa oplossen...

ErpCity: Om te zien of ie regiovrij is stop je er zo'n amerikaanse dvd in... speelt ie 'm dan is ie regiovrij, speelt ie 'm niet dan is ie regio 2....

Zijn er misschien nog andere manieren om erachter te komen of hij niet al regio vrij is?
Hiervoor moet ik namelijk de dvd set al aanschaffen

Laatst bewerkt:
Van iemand een DVD lenen uit een andere regio dan de onze.

Of even informeren bij de shop waar die xbox vandaan komt of het ding toevallig regiovrij is..
Het zal er in ieder geval niet met grote letters opstaan [misschien op de doos?]
Anders de tip van A.J. of even naar de locale videoboer om te vragen of die niet een amerikaans dvd'tje heeft slingeren.......

Als je die serie nou echt persé wilt hebben, kun je van die DvD's natuurlijk na aanschaf ook een "back-upje" maken met het programma dat ik boven noemde, die speelt je x-box dan zeker af........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan