AMI Post beep (3 lang)

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Mijn pc start soms niet op en geeft dan 3 lange beeps.

Het is een MSI KT4AV mobo met een Athlon 2800+ en 2x 512 DDR 400 Mhz.
Ook reset het systeem soms spontaan (ook na herinstall van windows)

De Bios is AMI

Ik kan alleen nergens iets vinden over 3 lange beeps. Als ik even later op de resetknop druk, start het systeem wel weer door.

Iemand een idee? :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal. Ik weet niet zeker of het een keyboard probleem is, omdat het een AMI bios is en geen IBM. Bij AMI schijnen de 3 lange niet voor te komen,

Maar misschien wel een optie om memtest te draaien. Ik heb nu de bussnelheid van het geheugen verlaagd naar 333 en nog geen problemen gehad. Dit terwijl er wel origineel 400 Mhz in zit.

Ik zet vannacht wel ff memtest aan :)
 
333Mhz is nog veel
Volgens de amd site heeft de 2800+ een fsb van 266Mhz.
Dat is dus pc 2100 geheugen en geen pc 3200 geheugen.
Dat het moederbord 400Mhz ondersteunt wil niet zeggen dat de prosessor dit ook doet.
 
Wat heeft de FSB van de processor te maken met de frequentie van het geheugen?:confused:
Die draaien asynchroon.

Overigens heb je een Thoroughbred en Barton core, die op 13,5 resp 12,5 x draaien, op 166mHz, en een Barton die op 16 x 133mHz draait.

TS, heb je de SPD in de bios op enabled staan?
 
FSB heeft alles te maken met de snelheid van het geheugen.
Niet verwarren met bussnelheid
 
De SPD staat in de BIOS op Enabled.

Afgelopen nacht heb ik de snelheid teruggezet naar 400 en vervolgens Memtest 86 laten draaien.
Deze heeft wel fouten gevonden, zij het niet consequent bij elke pass.

memtest.jpg


Het zou dus kunnen (wat ik hoop) dat de reepjes wat minder zijn geworden en bij 400 Mhz fouten gaan geven, dir op 333 minder of niet voorkomen. Moet alleen even zien te achterhalen welke van de twee reepjes het probleem geeft.

Vanavond maar even dezelfde test draaien op 333 en dan kijken wat het resultaat is. Mocht het op 333 niet optreden dan kan ik misschien voorlopig op 333 draaien tot ik weer geld heb om ander geheugen in te prikken.

Alleen blijft het raar dat de 3 lange beeps niet in de gangbare lijst van AMI meldingen staan dus ik vraag me af of er misschien nog meer is...
 
Je zult ze per reepje moeten testen, om te achterhalen waar het zit, maar zo te zien in de eerste.

En elke fout, is er één te veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan