Aministrator alleen in Veilige Modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker72

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Beste!

Ik zou graag een tweede administrator willen aanmaken, maar dan niet zomaar eentje, ik wil dat deze alleen maar zichtbaar is in Veilige Modus van Vista.

Mijn vraag is dan ook of dit kan en hoe dit kan?

Alvast bedankt!:thumb:

Ja, er zijn zogenaamde special of 'hidden' accounts.
Google daar maar op, anders kan ik morgen een link voor je opzoeken.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Maar de dingen die ik vind lukken niet op Windows Vista Home Premium :(

Werkt niet :(. In dat forum zie ik dat het bij andere wel lukt, dus ik doe waarschijnlijk iets fout. Maar wat weet ik natuurlijk niet.

Ik heb de stappen nu al 4x doorgelopen, maar zonder resultaat :(

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen. Graag! :D

Ik ben al wat verder :).

Hij verbergt het account wat ik de waarde 0 geef nu wel. Maar als ik nu in veilige modus opstart staat dat account er niet bij. Hij verbergt hem als het waren helemaal.

Ik kan hem pas weer zien als ik in mijn andere account in log en daar het account de waarde 1 geef. Het probleem is dan alleen dat hij dan met de normale opstart procedure (niet in veilige modus dus) niet verborgen is. :(

Hopelijk weet iemand hier raad mee?

Bij twee keer CTRL+ALT+DEL kun je er alsnog mee inloggen, is dat niet voldoende?

Mmm.. Mij lukt dit niet hoor?:o Gewoon 2x CTRL+ALT+DEL doen in het Windows in log scherm?

In principe wel, hoewel dat ik nog nooit in Vista heb geprobeerd bedenk ik me net.
Maar het moet sowieso mogelijk zijn een gebruikersnaam in te geven. Ik kom erop terug.

Ok is goed :) Ik kan er niet veel van op Google vinden. Ik ga straks nog even zoeken en anders wacht ik op je andwoord :thumb:

Je kunt bij Vista een gebruikersnaam intypen in het geval dat het systeem zich in een domein bevind. In een thuissituatie worden de aanwezige accounts weergegeven. Dat is precies zo als bij XP, alleen grafisch iets anders.

Nu is het wel zo dat de omweg om thuis de zakelijke situatie te creëren is aangepast. Dit is gedaan om ook zakelijke PC's de mogelijkheid te geven meerdere gebruikers tegelijk aangemeld te laten zijn.

logon.jpg

XP

vistadomainlogonap3.png

Vista.

Hoe moet ik nu in mijn verborgen account inloggen als ik vragen mag? :shocked: Want dat ben je vergeten te vermelden... :D

Om dit onderwerp nog eens onder de aandacht te brengen.
We zijn ruim een maand verder...

Alvast bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan